Söndag och 4:e advent

Ännu en arbetshelg är nu avklarad. Trots fruktansvärd kyla och mängder av snö så har det mesta flytit på. Helgen har gått undan även om det kändes som en lång evighet i fredags. Igår var det glöggkväll tillsammans med mina bästa tjejer här. Glögg, vin, peppisar, kex och massor av goda ostar. En mysig helkväll tillsammans:-)

Jag verkligen njuter av snön som kommer nu. Termometern har givit med sig och det är nästan perfekt kyla nu. Snön lägger som som ett vitt duntäcke över mark och träd. Det är sjukt vackert ute! Inne just nu myser jag på med tända ljus i princip överallt, filtar och kuddar. Har tagit fram gårdagskvällens "rester" så ett glas rött vin, ost och peppisar njuter jag av ikväll. Riktigt mysigt att krypa upp i soffan under filten och bara njuta! Jag njuter av tillvaron och det pirrar av längtan i magen över att det snart är tisdag och jul. Känner mig som ett barn kvällen innan julafton:-)

Så här ser det ut hemma hos mig nu:




Den här mysiga lilla lyktan inhandlades på indiska i veckan. Till den används "julmys" oljan som doftar LJUVLIGT!


Min alldeles hemmagjorda adventsljusstake.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback