I Sundsvall igen då...

Efter en minst sagt intensiv helg tillsammans med E i hans hemtrakter Arvika är jag nu åter igen hemma i Sundsvall för några dagars arbete och träning. Helgen har gått undan i en takt som jag haft svårt att hänga med i. Jag vet inte hur många gånger under denna helg som jag velat trycka på den stora röda STOPP knappen.

Efter jobbet i fredags så hoppade jag på första bästa flygplan ner mot Bromma/Stockholm. Vid flygplatsen väntade min E på mig. Packad, klar och grymt laddad för en bilfärd 40 mil bort från Stockholm mot Arvika och de Värmländska skogarna. Medan E körde som en "gud" passade jag på att försöka mig på en powernap i bilen. Ville försöka vara hyffsat pigg när vi kommer fram. Efter en förmidagsvecka med uppstigning 03.50 på morgnarna så brukar det vara svårt när helgen kommer. Efter dryga 4 timmar i bil anländer vi äntligen till volvo i Arvika. Där väntar Arne, morfar, mormor, bilförsäljaren och den nya bilen vovo xc 60 på oss. Det blev som julafton på en gång. Det var en speciell känsla att se skynket dras av på den nya fina bilen:-) Fredagskvällen spenderades hemma hos svärmor Annelie med middag, idol och MYS!

Lördag var vi uppe redan vid 08.30 för att åka iväg med "grabbarna grus" Gustav & Carl på björnliga hockey. Grabbarna höll igång på isen medan jag beundrade ifrån båset. Kul att se dem åka. Så små och så grymt duktiga. är säkert på att dem nästan åker små åttor runt mig om jag skulle befinna mig på isen tillsammans med dom. Haha! Lördagen flöt på förutom en liten avstickare till akuten där E:s bror Johan sydde ihop överläppen med 3 stygn. Så kan det gå när man är "i vägen" för ett skott när björnligan har träning. På lördagkväll blev det middag hemma hos svärfar Arne. Mycket mycket trevligt:-) Avrundade lördagskvällen med glögg och peppisar i Johan & Lenas nya fina uterum.

Söndagmorgon kom fortare än väntat, vi tackade för oss, packade in oss i nya bilen och började köra tillbaka mot Stockholm igen. Både jag och E var väldigt nöjda, trötta men framförallt glada igår kväll när vi sjönk ner tillsammans i soffan. Var eniga om att helgen varit FANTASTISK och helt underbar! Men jag tror att vi båda två tycker det ibland är liiiite för långt bort/hem till nära och kära. En idé vore att samla ALLA på ett och samma ställe/stad. Man saknar att kunna spontanträffas lite då och då. Fast å andra sidan så när man väl ses så blir det KVALITÈT!

Nedräkning till nästa kvalitetstid har det redan börjat räknats ner till. Först och främst räknar jag ner dagarna tills jag och E ses. Det blir på torsdagkväll. Endast 3 dagar bort nu snart:-) Till nästa Arvika träff återstår knappa 3 veckor. LOVELY!!


Nu ska jag borsta gaddarna, krypa ner under täcket och kolla lite skräptv från kanal 6 innan det är dax för sömn. Imorgon blir det uppstigning TIDIGT... Träning 07.00 tillsammans med Madde. Efter träning laddar vi med hotellfrukost innan det blir jobb 10-19. En låång tisdag väntar mig:-)


Ha en underbar vecka! Var rädda och ta hand om varandra:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback