Ibland har även jag turen på min sida!

Mitt liv för tillfället är inte speciellt händelserikt. Denna vecka är det deffinitivt inte mycket som sker utanför de bestämda ramarna. En rätt så inrutad vecka. Dagen som snart har varit har sett ut följande: kl.08:00 började den, en joggingrunda runt sjön, hem och duscha  för att kvickt ta mig till jobbet. På jobbet blev det start med frukost och sundsvalls tidning. På jobbet har resten av dagen malt sig igenom. Inte speciellt tråkigt men inte heller JIPPI. En normal arbetsdag precis som en tisdag på jobbet ska vara. Lagomt trist med andra ord. Kom hem här på kvällskvisten och övervägde en prommis runt Sidsjön. Regnskurar kom och gick ute. Tvekade liiite men kom iväg tillsut! Ett varv runt sjön med ipoden i högsta hugg. Hur skönt som helst!! Och det bästa av allt, INTE en enda droppe regn kom det på mig!

Med tanke på att regnet nu öser ner utanför så kan man säga som så att idag var vädret verkligen på min sida. Brukar vara tvärt om annars. Nästan jämt så ska skitvädret titta fram just precis när jag ska ut. Oftast sker detta fenomen när jag är i stallet av någon anledning. Vet inte varför!

Rätt tråkigt att promenera ensammen. Mycket trevligare när man är två och har någon att surra med. man glömmer bort att man går och tiden springer iväg. Med sällskap kan jag promenera i flera timmar utan problem. Men ikväll var det SKÖNT att ta en tur alldeles själv. Eller själv var jag inte eftersom det mer eller mindre kryllade med folk runt Sidsjön. En del gick, några joggade och en del kutade varvet runt. Några i grupp, någon ensam, några par hand i hand, någon med hund och någon med barnvagn. Så skönt att rensa tankarna, bara tänka på sig själv och fundera igenom livet en stund! Det var grymt skönt och jag behövde verkligen en stund för mig själv! Mycket mycket skönt!


Nu har disken tagits om hand, jag har gjort en kopp te, tänt ljus och sitter här i soffan alldeles ensammen. Lyssnar på regnet som smattrar ute och längtar efter min älskade E! Som jag längtar!! Det ärobeskrivligt mycket. Men vet ni vad, det är faktiskt riktigt skönt att sitta här själv och längta! Jag njuter av känslan att verkligen längta! Tror man behöver det.



Kommentarer
Postat av: Farmor

Snygg logga! sommaren är inte slut, här njuter vi härliga bad i Skanör och Falsterbo +22 i vattnet!Äckligt va?

2009-08-13 @ 21:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback