Storhandla

Fungerar det verkligen att storhandla när man bor själv!? Jag ska göra ett seriöst försök nu att planera, förbereda och tillaga mat varje dag nu. Se till att middag och matlåda görs. Oavsett om jag jobbar förmiddag eller eftermiddag. Det är oftast då det spricker. Har jag eftermiddag sover jag gärna ut på morgonen, äter frukost o sedan jobbar. Kommer hem på kvällen och är mätt. Middag den dagen blir oftast restaurangen på jobbet. Så löper det på sådär veckan ut. Nu imorse fick jag nog, tomt i kylskåpet hemma. Inte ens mjölk så jag kunde koka gröt eller dricka te med mjölk. Ägg fanns det inte heller. Så direkt efter jobbets slut ikväll brassade jag till Ica maxi i birsta. "Storhandlade" hem en massa mat och fyllde frysen/kylen här hemma. Dessutom drog jag kundvagn!! Det värsta jag vet körde jag omkring med inne på ica. Annars bär jag alltid korg och fyller den så mycket jag orkar bära sedan handlar jag inget mer. Men idag har jag handlat hem massa mat. Så nu ska här lagas middagar och lunchlådor!:-)

Tror faktiskt jag ska börja redan nu ikväll. Ska laga lite mtalåda inför morgondagen så kan jag sova lite längre imorgonbitti:-)



                                                                 
 


Kommentarer
Postat av: farmor

HEJ! Hur går det med matlagningen, glöm nu inte hur länge snabbmakaroner ska koka. Har två lägenheter på gång,visning i morgon.

KRAM Farmor.

2008-11-05 @ 21:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback