Premiärjoggen

Inte den första för året men den första utomhus. Underbart! Jag har kämpat på med löpbandet som knäcker en totalt psykiskt. Man har full koll på varje steg man tar, man stirrar konstant på varenda meter som klockan tickar och det gör man eftersom det inte finns någon annanstans att fästa blicken på. Alternativt stirra in i den vita väggen. Jag talar om löparbandet i våran träningslokal på jobbet. Jag har kämpat på och testat mig fram med att stirra in i väggen och se hur länge jag kan göra det utan att smygkika på mätaren/tiden, vrida huvudet snett och stirra ut genom fönstret och se om det händer något spännande ute på plattan dock är det vanligast att någon gul liten truck eller en toyota svischar förbi. Har laddat MP3:en med massa bra låtar att springa till och har nu kommit fram till att bästa löparmusiken är Takida! På något sätt så får dom mig att kämpa på in i det sista. Häromdagen kom jag på ett nytt knep till att inte bli helt psykiskt knäckt då jag står där och springer på bandet och det är att lägga tröjan över mätaren/tiden så man inte kan stirra på den. Så kollar man lite då och då, det känns mycket bättre detssutom känns det som att kilometrarna bara tickar iväg!
Nog om löparbandet, det är bra man håller hastigheten, man höjer och sänker den och man ändrar från platt mark till backe när man vill! Idag var det hur som helst dax för premiärturen utomhus, vem om inte självaste pappa lurade ut mig på en sträcka. Kände lite press på mig eftersom jag inte vill bli helt "över" av honom! Vill ju faktiskt kunna "knäcka" honom lite, Vi har samma instinkt och jag anade redan innan vi drog iväg att det blir lite "tävling" över det hela. Det blev en skön runda från jobbet ut till smacket och där vände vi sprang tillbaka igen.
Enormt skönt att få komma ut i friska luften och springa och ännu bättre var det att växla underlag lite.
Så från och med nu då är det inte bara löparbandet som gäller, även skogen!

Nu har Sophie kommit hem från sin båtresa, gissar att gumman är sliten efter dessa 5 dagars festande så jag ska åka och hämta henne nu och ta med henne till stallet till hennes häst som jag haft hand om nu i några dagar. Cosmopolitan är i topptrim och idag ska ägaren själv få hoppa lite och jag tänker titta på och bygga hinder!

Ska sätta fart nu, vill komma i säng i tid ikväll. Sista tidiga morgonen väntar imorgon och efter det är det äntligen helg och jag är lediig!!

//EM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback