En måndag

Tiden för skrivandet här inne är svår att hitta. Nu passar jag på medan Noah fortfarande sover i vagnen efter morgonens promenad tillsammans med mammagruppen. 4 barnvagnar i bredd och en hund. Trevligt att mötas upp och promenera en stund tillsammans efter morgonens "race" med frukost, påklädning, lämning på dagis osv. 
 
Vad händer då? Jo, vi är friska, mår bra och tiden springer. Typ så... Eller jag kände av halsen igår kväll. Jag hoppas det är falsk alarm. Båda barnen har varit hostiga till och från. Men å andra sidan tror jag alla är lite snoriga och hostiga så här års. Jag låste upp mitt sats kort och försöker få till ca.2 pass i veckan är planen just nu. Försöker träffa mammagruppen, springa på lite babycafé, hålla hemmet i skick och vara en bra mamma åt båda barnen. Ungefär så. Vissa dagar känns allt så galet stressat och samtidigt så älskar jag det här. Njuter av det varje dag. 
 
I helgen gjorde Philip premiär på simskola eller rättare sagt minisim. Så nu har vi plötsligt låst upp våra söndagar en tid framåt i vinter. Mysigt och skönt för Philip med egentid tillsammans med mamma eller pappa. Pappa blev först ut att få följa med. Nästa söndag kanske mamma får följa med så får Noah och pappa roa sig en stund själva;-) 
 
Julen närmar sig och jag ser så fram emot ännu ett år där vi ska baka pepparkakor och lussebullar tillsammans. Två veckor till första advent och jag tror nog vi får planera in ett bak nästa helg!? Filar på en paketkalender till Philip, har kommit en bit på väg men är långt i från färdig. Såg nu att det finns pixikalender där man får en pixibok varje dag fram till julafton. Det får blir nästa års kalender. Nu gäller det bara att försöka göra färdig årets. Känner mig inte alls stressad ;-) En annan sak som ligger i knutarna just nu är Noahs dop som närmar sig med stormsteg också. Visst litet och intimt med närmaste familjen/släkten. Men ändå, lite pyssel krävs oavsett. 
 
 
 
 
Lördagens hockeyspelare och dagens brorsor i morse. Just det, förra helgen fick vi äran att gå på bröllop. Våra vänner Stefan och Amanda gifte sig. En fantastisk fin dag och härlig kväll på alla sätt och vis. Första gången som jag lämnade Noah och var ifrån honom. Eller inte helt, men nästan. Inom räckhåll fanns han tillsammans med mormor på hotellrummet. Philip hängde med morfar och passade på att gå på bio. Jag och E fick en härlig dag och kväll tillsammans på tu man hand :-)
 
 
Nu är skrivtiden slut, för nu är Noah vaken i vagnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback