Avstånd

Idag önskar jag så att vi bodde lite närmare. Dessa avstånd känns idag väldigt jobbiga! Våren som skämde bort oss förra veckan lyser nu med sin frånvaro, påverkar såklart humöret en aning och idag hade jag gladeligen åkte hem till min kära farmor som är hundvakt hemma hos mamma och pappa. Det skulle alltså finnas massor med tid till att umgås nu när hon är på "hemmaplan" i några veckor .Perfekt nu när jag jobbar så korta dagar också. Hade kunnat åka hem till farmor för att äta lunch/fika, promenera, prata och göra henne sällskap dagar som dessa. Om det inte vore dessa avstånd mellan oss. Önskar och längtar just nu så det gör ont i mig.
 
Nä, istället sitter jag av tiden/vilar här hemma i min ensamhet fram tills min lilla älskling ska hämtas. Vill så gärna vara någon annanstans just nu. 
 
Oftast går det bra med alla avstånd. Det flyter liksom på och man hinner ibland inte ens blinka över att flera månader har passerat sedan sist man sågs. Men inte idag, idag känns det så tungt och trist att inte kunna ta vara på fina mäjligheter till att ses när gyllene tillfällen verkligen ges.
 
 
 
Fina och våriga tulpaner sedan helgen står sig fortfarande och ger lite extra vårigt skimmer. Älskar tulpaner och det känns så himla fint & fräscht med en vårig bukett på bordet :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback