Mysig dag tillsammans med världens bästa!

Vilket oväder vi vaknade till idag här i Stockholm. Det blixtrade och dundrade i morse som jag vet inte vad. Nästan lite läskigt. Sedan öste regnet ner under förmiddagen och jag måste säga att det faktiskt var lite skönt. Absolut skönare med lite svalare temperatur. Tack, jag behövde en lite "lättare" dag. 
 
Jag och Philip passade på att ta en mys dag tillsammans i Häggvik. Först ett stopp på bigbaby för att lämna in vagnen på service och sedan en tur i Stinsen. Lite storleksuppdatering och förberedelse i hans höstgarderob och inför dagisstart. Så himla mysigt och roligt att faktiskt gå i butik tillsammans med bara honom. Som en liten ängel, surrade och pratade om allt mellan himmel och jord. Självklart lite på hans "vilkor" och nu vill han även vara med och bestämma när det gäller hans kläder och vad som ska handlas och inte handlas. Så japp, idag fick Philip själv vara med och välja. 
 
 
 
Inte helt i mammans smak och tyckte. Jag är inget fan av diverse tryck och liknande. Men när han fick se dressen med dusty spridarfält så var allt annat "NEJ". Å andra sidan hittade han mjuka sköna klädera att ha på förskolan i höst och han själv var riktigt nöjd med dagens shopping:-) Så tummen upp!!
 
Vi hann även med en mysig lunch. Pannkakor till Philip och paj till mamman på Waynes. Philip var noga med att tala om att om man åt upp maten så fick man glass efteråt. Haha, ungen åt pannkakor som jag vet inte vad idag!
 
 
Lagom till vi roat oss färdigt i Stinsen så ringde butiken och meddelade att vagnen kunde hämtas. Perfekt, nyservad och redo för att transportera lillebror snart! Killen som servar vagnar hade inte sett en sådan välvårdad vagn i sånt fint skick när den är 1 år gammal sa han. Inte så konstigt tycker jag då den inte alls har rullat på samma sätt som när man köper en ny vagn till en spädis. Annat lär det blir i höst och jag ser faktiskt fram emot det. Många, långa och härliga höstpromenader lär det bli! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback