Några tankar...

Man blir så snabb på att ta allting för givet. När vardagen flyter så flyter livet också med. Det blir så enkelt och man lär sig så läskigt snabbt att ta det mesta man har omkring sig för givet. 
Jag är rätt säker på att man någon/några gånger i livet får sig en tankeställare och hamnar i en "obekväm" situtaion på ett eller annat sätt. Man kan nog behöva dessa tankeställare lite oftare. Just att ta vara på det man har och uppskatta det. 
 
Jag fick nog min livs största "tankeställare" vid Philips födsel. Då först förstod jag hur skört livet är och vad livet verkligen betyder. Man har inte makten i sina händer och man kan på noll sekunder blir totalt matklös och hjälplös. Jag har nog aldrig varit så rädd och hjälplös som då. Jag hoppas för mitt liv att jag aldrig behöver känna så igen. Men däremot så bär jag med mig erfarenheten och styrkan som det ändå givit. Idag har jag ägnat både en och två tankar till just livet. Denna dag får mig att tänka på min son lite extra, tillbaka 2 år i tiden. Jag har backat bandet och försökt sätta mig in i hur jag kände och mådde då vår son föddes och första tiden efter det. 
 
Jag är så TACKSAM över den fina son jag och E fått tillsammans. Hans kämparglöd är något extra. Jag är lycklig  och tacksam över att han mår bra, är fullt frisk och framförallt en glad, lycklig liten kille med massor av bus, fart och fläkt! ♥ ♥ ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback