Buss och bibliotek

Tisdag och vi är lediga även idag. Skönt och lite lyxigt! Dock kan jag känna att det ibland är svårt att göra något ut av vissa lediga dagar så här mitt i veckan. E jobbar och det är trots allt bara en "vanlig" tisdag. Dagar som dessa så önskar jag ibland (lite väl ofta) att vi bodde närmare familj och vänner. Att spontant kunna hälsa på och träffa familj, släkt och vänner som också är lediga, jobbar skift, mammalediga osv.
 
Eftersom vi bara vara hemma igår så kände jag verkligen att idag "måste" vi göra något. Så det fick bli bussåkning till centrum för att gå på biblioteket. Spännande för en 2 1/2 åring som älskar allt som har med bussar att göra. Nästan så jag fick lite dåligt samvete av att vi inte åkt buss mer. Åkte lite under mammaledigheten, men då var han så liten. Philip var överlycklig och bussresan var verkligen en HIT! 
Jag själv har nog inte varit på ett bibliotek sedan jag gick i skolan. Än mindre besökt väsbys bibliotek. Det är så längesedan jag var på bibliotek så jag fick fråga hur allt går till med lån/lämning osv, haha ;-) 
 
Vi hade en jättemysig stund på biblioteket. kollade bland böcker, läste bok i kuddhörnan och åt frukt och slutligen fick vi med oss ett gäng böcker hem. Philip längtade mest efter bussresan hem igen och nu har mamman lovat att vi snart ska åka buss igen. Nästa gång vi ska till biblioteket. 
 
Varför har vi inte åkt mer buss innan? Sjukt smidigt faktiskt. Ungen älskar det! Varför har vi inte varit på biblioteket innan? Massa böcker, bara att välja vilka man vill läsa! Perfekt och en uppskattad aktivitet! Tummen upp!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback