Inspiration

Barnet sover, regnet smattrar mot rutorna och jag känner att det är en alldeles lämplig uppgift att surfa runt och hitta lite härlig inspiration på nätet. Perfekta görat tillsammans med en kopp kaffe. 
 
Just i dagens inspirationsletande så hamnade jag på just porslin. Har ingen riktigt "fin" porslin mer än just kaffeservis. Känner att det skulle vara roligt att ha en uppsättning med tallrikar. Stora, små och kanske även snygga  uppläggningsfat. Har aldrig heller innan hittat något som jag känt "wow" detta vill jag samla på. 
 
Men just nu tror jag nog att jag har gjort det! Precis som så många andra så faller jag nog dit för det fina mateus porslinet. Finns en uppsjö av vackra tallrikar, fat, skålar, kannor m.m. Finns i så många fina färger att jag inte riktigt kan bestämma mig för vilken färg jag tycker är snyggast. Eller så kanske det skulle vara fint att ha flera färger som mtachar och garanterat kommer piffa till dukningen.
 
Så om jag ännu inte startat någon samling så kanske det är dags nu. Tror bestämt att detta fina porslin av märket mateus mer än gärna får flytta in hemma hos oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback