Inskolningsdag nummer två

Gårdagen gick bra för oss, för mig och Philip när vi startade inskolningen på förskolan. Philip tog för sig och lekte först en stund inne och sedan en stund ute med dom andra barnen. Kavat och framåt så som han brukar. Känslan hos mamman var ungefär detsamma som när vi knatar hem efter en förmiddag på öppna förskolan. 
 
Besöket idag fortlöpte likt gårdagens besök. En något mer framåt kille som inte heller var lika "blyg" som igår mot fröken Pia. Imorgon ska vi stanna kvar och äta lunch för första gången tillsammans med dom andra. Och sedan gissar jag på att det kommer kännas helt OK att gå hem och göra HELG!
 
Men kort och gott så här långt känns det faktiskt väldigt bra. En förskola som verkar toppen av det lilla jag sett. Gården är helt UNDERBAR och vid bara tanken på att vår son kommer få vara ute och leka där medan vi jobbar gör att det lättar några stenar i hjärtat. Personalen verkar TOPPEN även dom. Så detta kan egentligen inte bli annat än bra för oss alla tre.
 


Såklart så kommer säkert känslorna svaja ordentligt när det blir dags att lämna för första gången eller den dagen han gråter vid lämning och tycker att det är jobbigt att mamma/pappa försvinner. Jag vet att det kommer att komma. Han kommer att gråta men han kommer även att komma över denna fas (förhoppningsvis). Så även nästa vecka blir säkert rätt okej ändå eftersom jag kommer finnas 100 m bort (hemma) vid första lämningsdagarna. Men veckan därpå när vardagen riktigt ordenligt är tillbaka och mamman ska lämna för att sedan åka och jobba. Jahapp, berg- och dalbana var det jag skulle åka va!?
 
Om det nu går enligt planer och vi slipper sjukdommar och annat så här i början. Håller tummar och tår att vi får göra klart inskolning och komma in i rutinerna innan första sjukdomen knackar på dörren. 
 
 
Nu ropar sängen på mig. Är sååå fruktansvärt trött! Säkert alla spänning inför denna vecka som kommer i kapp. Visste inte vilket ben jag skulle stå på tidigare. Tvingade iväg mig själv på spinningen men det var nära på att istället hoppa ner i sängen redan då. Fast innerst inne så vet jag att jag mår så mycket bättre efteråt trots enorm trötthet. Så nu när bloggen är uppdaterad, matlistan inför kommande helg och vecka är skriven så är det godnatt! 
 
Imorgon är det fredag och helg tillsammans med bästa grabbarna!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback