VÄNNER

Idag har jag och Philip haft besök av våra fina vänner Sofia & Nils. Philip var dock trött och somnade efter vi ätit lunch så så värst mycket lekande hann inte grabbarna med. Desto mer tid fick jag att rå om Sofia och Nils under tiden dem var här. Vi åt lunch, fikade, surrade i kapp och jag fick en massa kramar av goa Nils.
 
Fina vänner som nu packar i hop här i Väsby och flyttar hem till sitt Jönköping igen. Vänner som jag, Philip eller rättare sagt vi alla TRE har funnit sedan mammaledighetens början. Tänk att vi fick kontakt genom familjeliv av en ren slump och sedan dess har vi setts regelbundet, under mammaledigheten minst en gång i veckan. Promenader, fikastunder, öppna förskolan m.m. I början tillsammans med andra mammor och alltid med våra bebisar för att sedan utveckla vänskapen till "barnfria" stunder. Middagar, vinkvällar och helt enkelt mammatid tillsammans. Så många nya fina människor som man lär känna under tiden man är hemma med sin lilla bebis, men många träffar man endast på t ex. öppna förskolan och sedan stannar det där. Här har vi något annat. 
 
Fina, äkta vänner som lämnar ett stort tomrum här! Vi kommer saknar ER! Samtidigt så vet jag att trots flytt och flera mils avstånd så kommer vänskapen bestå. Vi kommer att höras och vi kommer att ses! <3
 
Sofia! Tack för tiden här uppe. Tack för att du varit den "samordnare" du varit bland oss mammor. För att du alltid varit så glad, öppen, härlig och dragit med mig på diverse mammaträffar, öppna m.m. Du som varit mer "nyinflyttad" här har tagit så väl hand om alla andra och haft koll på saker och ting;-) Tack för att du har förgyllt min föräldraledighet och för att du/ni är dom ni är!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina Emmelie! Tårarna rinner och hjärtat värker av saknad när jag ser dina fina ord! Kära vän, alltid kommer du finnas i mitt hjärta och alla våra mysiga stunder både med barn, karlar och utan är aldrig glömda. Tack för att du förgyllt min tid i Väsby. Låt oss alltid vara vänner! KRAM!!!!!!!

2012-12-07 @ 21:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback