Onsdag

Jag fullkomligt älskar mina arbetstider ibland. Speciellt så här när man är ledig mitt i veckan. På ett sätt lite trist eftersom alla andra (dom flesta) arbetar då. Men å andra sidan så grymt skönt då det verkligen blir kvalitetstid med sonen hemma. Bestämmer man sig för att åka iväg och hitta på något så är det oftast lite folk ute så här en vanlig vardag. Man slipper den där "hysterin" som ibland infinner sig under lördag och söndag. Alla är lediga, man ska umgås och det är kaos om man åker iväg eftersom varenda lediga svensson bestämmer sig för att trängas på t.ex. ikea, gallerier, stan m.m. 
Så tummen upp för skiftarbete, helt klart!
 
 
Vi har faktiskt sovit rätt länge denna morgon och direkt efter frukost så klädde vi på oss för att gå ut och spana på katten, traktorn, plocka lite löv, åka några åk i kanan samt baka några kakor i sandlådan. Det blåser, är grått och trist ute men frisk luft var skönt! Jag hade dock hoppats på sol idag så att vi kunde fånga några härliga utomhusbilder med kameran. 
 
 
Nu sover Philip sin lunchsovning och jag har en hel del att plocka med. Så tänkte att jag kunde utnyttja denna effektiva tid till att greja lite. Först ska jag nog tassa upp och se om inte det stora hjärtat som ligger nerbäddad på övervåningen vill ha något ätbart. E ramlade hem här under förmiddagen med hög feber och är därmed forfarande krasslig. Men det är inte värt att nämna det här längre, för jag är så trött på allt vad baciller, sjukdomar heter. Det får verkligen vara stopp på det nu!
 
 
Liten kille i morse som tycker att lådan med klossar kan användas till något mycket bättre än just förvara klossar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback