Sommardag!

Vilken skön sommardag vi har haft idag, jag och Philip! Det blev aldrig av att vi gick till öppna förskolan. Vädret lockade för mycket och det kändes dumt att sätta sig inomhus en dag som denna. Så istället samlades gänget mammor och små grabbar hemma hos Sofia. Liknande öppna förskola utomhus helt enkelt. Busiga barn som fick leka med varandra och en massa mammor som surrade och drack kaffe;-) Till och med poolen åkte fram en dag som denna och det var tre glada små killar som fick bada utomhus för första gången i sina liv. Hur söta som helst i sina solhattar plaskade och badade dom tillsammans!
Tanken var att jag i eftermiddag skulle iväg och köra 55 min spinning. Men att ge sig iväg och träna inomhus när det är soligt och varmt känns en aning motigt och fel! Så istället stannade jag hemma och umgicks ute med mina killar i trädgården. Fast jag skippade inte träningen, när Philip hoppade i badet med pappan så snörade jag på mig joggingskorna och gav mit ut på en tur. Tog mig runt på en runda på 4 km. Visserligen inte i något super tempo men nöjd ändå. Spinning har givit resultat och det kändes helt OK när jag kom hem igen. Däremot så kändes det på tempot att det var längesedan jag var ute och sprang. Kroppen är ovan helt enkelt. Passade även på att köra lite styrka ute på gräsmattan. Armhävningar, situps, dips, upphopp, plankan 30 x 3.
Skönt att kunna varva gym och pass med lite utomhusträning. Imorgon satsar vi nog på en tur till sats dagtid. Philip får vara på mini och jag kör cykel/core.
Nu kallar sängen sedan länge tillbaka. Först ska jag smyga in till min lilla prins och pussa honom godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback