Regnskydd till "buggan"

Idag kände vi att det var läge att se om det är tid att byta från liggdelen på vagnen till sittdelen. Sagt och gjort, liggdelen monterades bort och sittdelen kom på sin plats. Jag har funderat kring det hela ett tag. Tycker att han ligger så himla skönt nerbäddad i liggdelen. Speciellt när han sover utomhus! Dessutom är det smidigt att använda vagnen som sängplats dagtid dom stunder han sover inne. Liggdelen har även varit bra när vi varit borta och lilleman ska sova. Det jag har märkt är dom gånger vi är någonstans och han är vaken i vagnen. Då är han inte nöjd! Det enda som har fungerat då är att få komma upp ur vagnen. Så kanske att det är tid ändå att byta.
Den lilla stunden vi var i Stinsen köpcentrum idag så trivdes lilla herrn att sitta i vagnen. Hur det fungerar att sova i den får vi se imorgon. Jag tvivlar absolut inte på vagnen i sig, det jag tvivlar på är om vi byter för tidigt. Har min lilla kille blivit så stor alla redan!? ;-)
I och med bytet så kom även den snygga åkpåsen på plats. Så varmt och gosigt kommer lilla hjärtat att ha det ändå. Men så kom det ett litet bekymmer igen. Regnskyddet! Är det någon av er som läser som har erfarenhet av bugaboo och dess regnskydd???? När vi fick hem vagnen så ratade jag bugaboo`s egna regnskydd. Det passade helt enkelt inte. Eller så är halva sufletten utan skydd. Det vill jag inte, regnar det så ska hela vagnen vara skyddad! Jag köpte då ett klassiskt brio-skydd och blev supernöjd med det. Nu är frågan, ska jag måsta köpa ännu ett brio-skydd till sittdelen. "Buggans" egna regnskydd är hundra gånger snyggare men det är så otympligt och passar inte bra. Eller jo, nu "våldade" jag dit det och till slut så satt det på plats på sittdelen. När allt annat är så smidigt kring denna vagn så borde ju ett simpelt regnskydd också vara smidigt kan man tycka!
Annars så är jag grymt nöjd med vagnen och det är inget tvivel om att vi inte kommer att ha en smidig sittvagn som Philip kommer kunna använda under hela sin vagntid.
Ännu en fråga till er som läser här inne... När bytte ni till sittdel åt era små??

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har bugaboos egna regnskydd som hörde till och det passar ju jättebra? Täcker ju visst hela suffletten :) sätter du det rätt? Det ska ju även passa när man byter till sitter då man fäster det runt samma ram ju :)

Men kan hålla med om att det tar lite stor plats...

2012-01-07 @ 23:40:55
Postat av: Mickan- mamma till Noel och Levi

Hej Emmelie!

Vet inte ens om jag hunnit gratulera till lilla familjemedlemmen som nu börjar att bli stor. Om jag redan har hunnit gratulera så gör det väl inget om jag gör det igen :)

Jag har aldrig haft buggan men vi har haft Emmaljungas vagnar. Jag upplever att Brios regnskydd har fungerat absolut bäst på sittvagnar!

Jag har ju Noel 4 år och Levi snart 3 år och vi bytte till sittdelen när de var 4-5 månader då precis som du skriver de sover bra men är missnöjda när de är vakna!! Det var avgörande när vi bytte till sittdelen.



Hoppas Philip blir nöjdare i vagnen nu! :)

Mvh Mickan (Vi träffades i Sundsvall tillsammans med Linda och Meja för typ 3 år sen)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback