Utedag

Idag har vi nog haft den allra bästa söndagen på väldigt väldigt länge. Vaknade upp till helt underbart vinterväder och snabbt ställdes mitt tänkta träningspass nere på sats in. För vem vill vara inomhus när det är sol, någon ynka minusgrad ute och man kan vara tillsammans hela lilla familjen. Inte jag i alla fall!
Så istället gjorde vi iordning en ryggsäck med fika, letade fram våra skridskor och gav oss ner till Norrviken. Vi bor ju helt fantastiskt och har 5 min promenad ner till vatten som under vintertid är is och erbjuder jättefin långfärdsbana. Fast det går lika bra med vanliga skridskor med;-) Hela lilla familjen var ute på skridskotur tillsammans! Kanske HUR mysigt som helst!! Stannade halvvägs och slog oss ner i en snödriva för att fika och lapa sol samt vila fötterna. Herregud, jag har inte åkt skridskor på 2 år!! Dessutom var jag i början livrädd att stå på näsan i isen så en aning spänning satt det allt i benen, haha!
Lilla Philip satt hur nöjd som helst i vagnen och tyckte nog att det var lite roligt att få åka vagn så fort;-)
En riktigt HÄRLIG utedag tillsammans fick vi och detta gjorde vi inte för första och sista gången. Tänk att vi bor så himla bra och har sådan här fina möjligheter. Vill man inte åka hela stora varvet som är ca.1 1/2 mil lång så kan man åka av på flera ställen och göra varvet kortare. När sedan Philip blir lite större så finns även ett litet barnvarv samt fint uppskottade planer att åka på. Gissar på att då är intresset för klubba och puck med i bilden. Eller varför inte åka skidor runt? För det finns även skidspår draget utanför isbanan. Härligt var det hur som helst och jag längtar till nästa lediga dag med sol och härligt väder och vi ger oss ut igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback