Nya rutiner!

Onsdag och tredje dagen denna vecka som jag och Philip kliver upp och inte har något speciellt på schemat. I måndags var jag visserligen till tandläkaren och igår var vi på babycafé men dit promenerade vi till igår bara för att vi varit hemma under förmiddagen och var en aning rastlösa. Philip är fortfarande en aning snorig om näsan så det kanske är bra att vi är hemma och tar det lite lugnt också. Men denna vecka har min underbara lilla son kommit på att man kan kliva upp och starta dagen redan innan klockan slagit 6. Så imorse gick han upp med pappa som skulle iväg på jobbet. När pappan sedan åkte till jobbet så hängde han med sina favorit "tanter" Sophie och Yejka som sov hos oss i natt. Han hängde med tjejerna medan dom gjorde sig i ordning inför dagens möte. Vet inte om han mest saboterade eller om han var ett glatt sällskap. Alla tre befann sig inne på badrummet medan jag fixade fram frukost nere;-) Tyvärr fick tjejerna lämna oss redan efter frukost för att hinna i tid. Även om det blev en blixtvisit så hann jag och Philip krama på våra tjejer som vi annars saknar väldigt mycket!
Alla hjärtans dag firandet här igår hamnade lite i kläm eftersom det var match och grejer på eftermiddagen/kvällen. Men när E kom hem från jobbet så fick både jag och Philip present. Mamman fick en bukett fina tulpaner och det bästa av allt... En klippning! Underbara fina kille som vet exakt vad jag önskar;-) Philip fick ett stort paket som innehöll en finfin gåvagn. Lilla hjärtat försökte klättra upp på paketet och trillade sedan ner med näsan före. Försökte fånga några bilder, som tyvärr blev en aning mörka.
Eftersom det var tisdag och hockey för pappan på kvällen så tillbringade även jag och Philip kvällen i ishallen för att hejja på pappan. Sophie och Yejka som bilat ner från Sundsvall kom också och hejjade.
En massa snö har det kommit i natt så om inga planer för denna onsdag dyker upp så får vi helt enkelt klä på oss och vara ute och skotta undan snön här hemma. En promenad ska vi också lyckas få till under dagen. Just nu sover lilleman sin första nap ute. Jag sitter fortfarande i pyjamas och ska nog leta reda på ett telefonnummer till frissan så att jag kan ringa och boka en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback