Träning dagtid

Vilket tråkigt och deprimerande väder det är just nu. Kanske tog vi våren med storm alldeles för tidigt och trodde kyla, blåst och snö var ett minne blott! Mina stackars påskblommor ute fryser nog ihjäl. Philip ser ut att trivas trots vädret. Han sussar gott i vagnen ute och snart har han sovit så länge att mamman börjar bli en aning orolig för tiden till träningen. Tänkte nämligen ta oss iväg och köra ett pass. Bodypump 55 min. Jag behöver det och det är skönt att kunna träna dagtid trots att man är hemma och är mammaledig. Det tråkiga i det hela är att man oftast då avstår andra trevligheter som det oftast innebär då man är föräldraledig. Mammaträffar, promenader, öppna förskola... Det får helt enkelt bli en mix av allt där det blir lite av varje. Det är synd att ingen av de mammor/barn som jag och Philip umgås med också tränar på sats. För tänk vad trevligt det hade varit med en dejt på gymmet och samtidigt peppa varandra. Aja, Är det något som saknas här i Stockholm så är det vännerna i Sundsvall som också tränar. Så mycket roligare än att köra själv!!
Kanske skulle ta och ge mig på en liten påskanordning... ljusfat med påsktema? Det får nog blir efter träning för nu tickar klockan på och jag tror att jag får dra in lilleman i hallen och se om han vaknar för lite mellis;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback