Jobbig beslutsångest

Jag och Philip startar denna torsdag med en lugn och skön mysmorgon. Planerna för dagen var egentligen att åka pendeln (för första gången) in till stan och möta upp Anton och hans mamma. Men eftersom Anton var hängig så blev det ändrade planer. Så planerna blev istället väldigt lösa. Det finns en hel del som borde göras, frågan är bara hur upplägget blir. Här hemma behöver huset städas, handdukar tvättas, sängkläder tvättas. Veckohandling borde också bli av och tittar vi ut så är sommarens blommor döda i krukorna och jag funderar starkt på att plantera ljung i några av dom. Så ett besökt till blomsteraffären är också ett måste. Trots att jag och Philip besökt Väsby centrum två dagar i rad nu så har vi glömt att hämta ut en gåvobox som finns på lindex. Sista datumet att hämta ut den är imorgon, så det är inte mycket att spela på. Som ett litet "grädde på moset" så har även pappan skickat en beställning med. Ett tv-spel och ett bonuskort ligger på köksbordet. Tydligen har ett nytt tv-spel kommit och det vill pappan i familjen gärna få hem så snabbt som möjligt.
Vad ville jag ha sagt med detta då? Jo, hur lägger jag upp allt detta så det blir bäst för lilla familjen!? För att slippa flänga runt exakt varje dag denna vecka så kanske det vore bäst att hämta ut sakerna i Väsby centrum och åka till ica maxi och veckohandla. Så har vi morgondagen fri och kan ha en hemmadag med städning/tvättning m.m. Låter som en ganska god idé.
Världsliga problem, jag vet!! Men så blir det ibland när man egentligen bara har lust att skrota runt hemma i mjukisbyxor idag. Känner faktiskt inte för att göra så mycket mer än att mysa och ut och promenera med sonen idag. Så kan det vara ibland;-)
Dagens snygging tar sig en kort nap i babysittern medan mamman äter frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback