Godmorgon vardag!

Hemma i Stockholm igen. Som vanligt har det varit en trevlig vistelse i Sundsvall. Vet inte hur många gånger jag ska skriva det men det är jobbigt varje gång man åker hem och tiden går alldeles för fort när man är där uppe. Tyckte nu att jag hade nästan en hel vecka på mig att umgås med familj och vänner men trots det så känns det som om tiden ändå inte räckte till. Jag har alltid haft svårt att säga hejdå och åka men det blev inte lättare sedan Philip kom till oss. Fyyy så jobbigt det är!!
Jag trivs här i Stockholm, jag trivs i Väsby, jag trivs i huset. Jag är helt enkelt nöjd med livet! Hade jag inte flyttat hit så hade jag och E inte levt det liv vi lever idag och vi hade kanske inte haft vår skatt hos oss. Men jag måste erkänna att trots att jag supertrivs här så visst längtar jag "hem". Hem till Sundsvall, familjen och vännerna. Självklart längtar jag efter att få ha dem som betyder mest mycket mycket närmare. Självklart saknar jag spontana träffar och besök mitt bland den tråkigaste vardagen. Jag inser också att det inte är lättare sedan Philip kom till oss. Men å andra så blir det kvalitetstid när vi ses <3<3<3
Kanske ska jag redan nu se mig om efter en ny tågbiljett upp. Jag och Philip har ju faktiskt möjligheten att kunna åka pecis när vi vill;-) Men nu är vi hemma och visst är det lite skönt att komma hem också. Borta bra men hemma bäst! Idag under förmiddagen går tvättmaskinen varm, det ska skrivas en matlista och det ska städas. Vi måste helt enkelt komma ikapp här hemma sedan förra veckan. Vi har även denna vecka en fullspäckad vecka framför oss. Idag har vi babymassage, imorgon träff med mammorna och på kvällen kommer bästa Madde och lilla Nellie till oss. Jättekul tycker mamman och Philip eftersom vi får rå om dessa två tjejer ända tills på fredag;-)
Innan vi kickar igång veckan så kör vi lite morgonmys. Mamman bloggar å dricker kaffe medan Philip ligger i gymmet och ur hans lilla mun sprudlar det ut en massa nya ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback