Danderyd

Idag har vi tillbringat stora delar av dagen för provtagningar på Danderyds sjukhus. Provtagning och väntetider är inte den roligaste sysselsättningen man kan pyssla med en dessutom väldigt grå, snöig och regning tisdag. Droppen hade nog varit om läkaren gjort som hon ev. tänkte... nämligen låta mig stanna kvar på sjukhuset. Nu fick jag istället med mig en dunk hem som under 24 timmar skall fyllas med urin för provtagning. Så jag är oerhört tacksam över att jag fick åka hem, lägga mig i soffan hemma och ha dunken för mig själv på mina alldeles egna toalett hemma.

E han har varit med och varit stöd hela dagen och när vi kom hem så har han ägnat eftermiddagen åt att fortsätta måla i bebisrummet. Känns så himla roligt att vara igång med fixandet av detta rum. Kan knappt bärga mig tills jag får åka till ikea för inhandling av spjälsäng, byrå, gardinstänger och lite annat fix. Och sedan det bästa av allt... Sätta upp gardiner, lampor, säng, skötbord m.m.

Just nu så har jag strängt ikea förbud och får nog lugna mig lite till. E ger mig order om att vila och ta det lugnt. Han passar upp, fixar och donar för mig <3<3 Kanske borde jag njuta!? Men det är faktiskt inte så roligt att känna sig fullt frisk men få order om att ta det lugnt och vila.

Den här tisdagen känns väldigt grå och tråkigt precis så som vädret är ute just nu! Mitt humör är verkligen i botten idag känner jag:-( Imorgon skall jag åter till sjukhuset för kontroller. Håller tummar och tår för att morgondagen går bra och att vi får åka hem och som planerat gå på föräldrautbildning på eftermiddagen. Det sköna vädret får gärna också komma tillbaka. Lovar att humöret skulle kunna bli lite bättre om vädret fortsätter skämma bort oss så som det gjort under hela april månad.

E är i skrivande stund och spelar tennis med grabbarna. Jag funderar på om jag skall bädda ner mig i antingen soffan eller sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback