Mathandling

Jag har gjort det igen. Jag har lämnat mina killar hemma och själv åkt till ica maxi för handling av mat. Roligt? Nej. Skönt? Nej. Egentid? Ja. Kvalitetstid? Nej. Jag får lite "ångest" och vill vända om hem igen. Inne på ica fungerar inte hjärnan normalt och själva handligen är ett enda kaos. Inget vettigt hamnar i vagnen, bara en massa tok. Jag ser föräldrar med sina små barn i vagnarna överallt. Jag vill nog också helst av allt ha Philip med mig så att jag har kontroll på tillvaron och finns till hands för min son om han behöver mig (läs mat). Fast dom föräldrar jag ser med sina små barn i vagnarna vill nog gärna byta med mig. Det är säkert inte alls någon njutning att åka och handla mat med små barn. Säkert kaos då med om inte mer. Om några månader/år känner jag nog likadant. Då kommer stunden på ica vara rena lyxen. Kvalitetstid med mig själv! Jag längtar nog dit ändå, till stunden i livet då Philip är hemma och leker med pappa medan mamman har kvalitetstid på ica. För jag tycker om att handla egentligen. Gillar att handla då jag har gott om tid, ingen tid att passa och får strosa runt i min egen takt.

Nu är jag hemma igen, maten i kylskåpet/frysen, har mina grabbar hos mig och den minsta grabben är trött. Han ligger och sover i sin vagga och har så gjort sedan jag åkte (med uppehåll för bajseri). Så pappan och sonen har nog haft kvalitetstid här hemma med bland annat lite bajsblöjor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback