Fullt upp

Det är glest mellan inläggen här på bloggen just nu. De dagar det ramlar in ett nytt inlägg så handlar det om det lilla pyret som tar vår allas uppmärksamhet just nu. Nämligen Philip, Philip och åter Philip;-) Eftersom vi har och kommer i några veckor till hålla oss hemma så kan man tycka att tid till att sitta vid datorn, blogga och lägga upp bilder borde finnas. Konstigt nog finns inte den tiden. Vart tiden tar vägen vet vi inte.

Eftersom Philip är extremt liten, skör och har dåligt immunförsvar så kan han lätt drabbas av någon bakterie eller infektion. Naturligtvis så blir det bättre och han blir starkare ju närmare vi kommer v.40 (då han skulle ha varit född). Vi är just nu i v.38 så i två veckor till är vi hemma och tar det lugnt i alla fall. Trots att vi har hållit oss hemma så har vi haft massa besök och tur är vel det;-) Alla som är friska har fått komma hem och träffa oss. Så vi har haft besök som avlöst varandra. Jättekul tycker vi! Efter 6 veckor isolerade på sjukan så behöver man få träffa lite folk och vara social. Detta är anledningen till dålig uppdatering. Tiden då vi varit själva har vi rått om varandra och försäkt hinna i kapp här hemma med diverse sysslor.

Helgen som gick hade vi besök från Philips mormor, morfar och Julius. Dom fick äntligen träffa Philip igen och ÄNTLIGEN hålla i honom. Bilder togs naturligtvis då Philip fick komma till mormor och morfars famn för första gången. Tyvärr ligger bilderna fortfarande i kameran. Så småningom kommer dom att ramla in här i bloggen. Så fort jag får fingrarna ur;-)

Nu har vi en ny vecka här eller ny och ny. Vi har redan hunnit halvvägs genom denna vecka. I måndags var det återbesök på sjukhuset då Philip gjorde en ny ögonundersökning, luftundersökning och fick vaccination. En heldag på sjukan blev det. Igår tisdag hade vi picknick inplanerat tillsammans med två andra familjer som vi lärt känna under tiden på neo. Vädret svek oss och det fick bli lunch på ett fik i Hagaparken. Jättetrevligt och väldigt skoj att träffas så här efteråt och även få höra hur det går för dem och deras små killar. Grabbarna tog daten med ro och sov gott i sina vagnar. Vi var hem och vände på eftermiddagen för att sedan titta förbi hos "grannarna" och umgås med dem. Det slutade med en helkväll innan det var klart;-)

Idag är alltså mamman i fråga lite trött pga sömnbristen under de senaste dagarna. Hade det regnat idag hade jag legat i soffan och sovit tror jag. Nu skiner solen och vi har en hemma dag som vi tänker njuta av. Kanske blir en promenad och bad i sjön lite senare. Just nu ligger Philip i vagnen och sover, E spelar tv-spel och jag har tagit paus ifrån mitt "moln-ritande". Jag ska nämligen rita mallar till Philips rum som nu en gång för alla vill bli färdigt! När rummet är klart kommer det bilder! Resten av denna vecka väntas det en massa besök, vi ska till sjukhuset imorgon och till BVC på fredag. Jag hoppas på att kanske hinna med att handla mat och städa lite här hemma i mellan. Vi får se hur det blir;-) Hoppas att det fina vädret håller i sig så att vi i helgen kan vara hemma och njuta av att vara ute, lite grill och kanske lite bad.


Just det, jag och E är nu föräldralediga på riktigt för första gången. I måndags skrevs Philip ut helt från sjukhuset och vi har nu inte längre hemsjukvård. I och med att Philip inte inskriven längre så får nu E ta ut sina 10 pappadagar och jag min mammaledighet.


Nu har jag lyckats med en liten uppdatering om något lite rörig och svammlig. Men ändå;-)

Kommentarer
Postat av: Frida

Kul när du skriver lite och det gläder mig att ni verkar ha det bra! Jag förstår att ni har fullt upp! Ha det bra!

Postat av: Frida

Kul när du skriver lite och det gläder mig att ni verkar ha det bra! Jag förstår att ni har fullt upp! Ha det bra!

2011-07-06 @ 23:45:30
URL: http://fridanygren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback