Ett bra avslut på 2010 och en bra start på 2011!

Försökte sammanfatta år 2010 tidigare inläggets lista. När man sätter sig ner och skall fundera igenom året som gått så är det inte så lätt har jag märkt. Speciellt inte detta år. För detta år har varit enormt långt år som samtidigt gått väldigt väldigt snabbt. 2010 är nog det år som innehåller mest händelser någonsin i mitt liv så här långt. Dessutom inga vanliga händelser utan mer livsavgörande händelser om man säger så. Då syftar jag givetvis på sökandet av arbete, arbetet som kom och flytten som stundade. Bara den grejen att efter 24 år i en och samma stad med närheten till nära och kära som trygghet och sedan lämna denna trygghet och ta steget till ett samboliv 40 mil bort är för mig oerhört stort! En chansning och ett viktigt steg i mitt liv som visade sig vara helt och hållet rätt! Jag sammanfattar den delen av i mitt liv som den största, viktigaste och avgörande biten.

Att det sedan har rullat på med husvisningar och spanande efter något större som senare resulterade i nästa stora steg här i livet, nämligen husköpet är en helt annan femma. Utan första etappen hade aldrig husköpet sedan hänt. Pusselbit nummer 2 föll på plats under hösten. Och vips så har både jag och E plockat på oss vuxenpoäng så det bara sjunger om det. Våran första gemensamma bostad och dessutom vårat första alldeles egna hus <3

Med dessa två speciella händelser år 2010 gör att man får ännu större förhoppningar på 2011. Livet är spännande! Naturligtvis så har vi precis som alla andra svenssons drabbats av mer vardagliga händelser bra som dåliga. Vardagshändelser som gör en både ledsen och lycklig.

Tänkte avsluta år 2010 och sätta punkt på detta år genom att avsluta med en uppdatering i veckans senaste händelser. Efter julfirandet i Arvika så var vi hemma och hann med att arbeta i några dagar innan nyår stod för dörren. Redan onsdagkväll kom mamma, pappa och "Bullen" på visit för att stanna över helgen och fira nyår med oss. Nyårshelgen blev en lugn sådan. Men innehåll av god mat, dryck, promenader mellan varven och en hel del sällskapsspel. Vi har helt ärligt mest myst på inne i huset tillsammans. En riktigt lugn och skön nyårshelg som avslutades för någon timme sedan då familjen packade in sig i bilen och styrde norrut igen. E fick hastigt åka iväg på litet snabbjobb och jag blev helt plötsligt helt ensammen. Så tomt, tyst och ensamt när alla åkt att några tårar fälldes. Tiden går så fort och jag önskar att man kunde få ses lite oftare. Men en härlig helg har vi hur som helst haft<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback