Sover

När klockan slog 8 i morse klev vi upp, jag och Philip. Det mesta går på rutin under veckorna när jag och Philip är hemma. Kliver upp, myser/leker, dricker morgonkaffe, tvättar, klär på oss, äter frukost och sedan är det sovtid för Philip igen. När han då sover sin nap så passar jag på att fixa här hemma med allt va det nu kan vara... duscha, plocka disk, städa, hänga/vika tvätt eller så slår jag mig ner i soffan helt enkelt med en kopp kaffe och laddar batterierna inför dagen. Oftast handlar denna tid om  ca.30 min. Så det är inte överdrivet lång tid vi talar om.
Förutom idag. För idag har jag hunnit sitta i telefonkö, plocka disk, fixa mig själv, hängt tvätt, vikt tvätt, druckit kaffe och nu är jag till och med inne i bloggen. Å Philip han sover. Vad hände egentligen? Herrn drar till med en långsovning nu på fm när vi just idag har inbokad dejt om en timme tillsammans med Anna & Emilia. Tanken är att vi ska mötas för en promenad och sedan var det tänkt att vi skulle ha lite glöggfika här hemma. Nu får vi se hur det blir med själva fikandet eftersom Anna meddelade att det var lite snuvigt och halsont hos dem. Kanske vi nöjer oss med en promenad. Vore dumt att gå och bli smittade så här lagomt 2 dagar innan julafton.
Men tänker den här lilla herrn sova länge till så spricker planerna ordentligt;-) Vakna bebis, vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback