Premiär ute i spåret

Andra dagen hemma utan E. Det går som på en dans det här. Efter en liten jobbigt natt eller jobbig och jobbbg. Liten ville helt enkelt inte sova så många timmar i sträck i natt. Var vaken titt som tätt hela natten. Trots det lyckades vi hålla oss kvar i sängen fram tills klockan närmade sig nio imorse. Då klev vi upp och gav oss ut på en timmes promenad. Lilleman somnade skönt i vagnen medan vi var ute och jag hoppades att han hade planer på att sova en stund i vagnen hemma sedan så att jag skulle kunna duscha, äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro. Men så fel man kan ta! Så fort vagnen stannade i hallen så tittade två små blå ögon på mig, KLARVAKEN!
Hur som så kom vi iordning och gav oss iväg på lite ärenden. Allt tog sin lilla tid och när vi väl kom hem igen var det bara att dra igång middag lagomt till att pappan i huset kom hem. Efter middag så bestämde jag mig för ta tjuren vid hornen. Det var dags att lämna far och son hemma och själv masa mig ut i jogginspåret. Spåret ligger en bit bort från oss så det blev en rask promenad dit, sprang ett varv (2,5 km) och gick hem igen. Hemma på gräsmattan fick det bli några situps och armhävningar. Kan tyckas litet och klent, men med tanke på att jag inte ha sprungit sedan vid före jul förra året och varit stillasittandes hela sommaren plus en massa onyttigheter så kan man inte ha så höga krav. Detta var fullt tillräckligt och nästa gång så springer jag kanske hem också. Hur som helst så jag äntligen igång så nu är det bara att bita ihop och köra på;-)
Väldigt jobbigt men grymt skönt efteråt!! En nöjd och glad mamma;-)
Nu är det dags att ta tag i dagens sista måste och det är matlistan inför helgen och kommande vecka.

Kommentarer
Postat av: Sara H

Förstår att det var skönt :) O jag kan tycka att jogga 2,5 km efter ett långt uppehåll är en bra start. Så; Heja Emmelie :) Längtar tills jag kan ge mig ut o jogga, men börjar med att komma igång med prommisarna ordentligt först. Än pallar nog inte mina fogar för att jogga, men snart kanske :) Måste bara få säga att gud vad fint Philips rum är!!! O vart har du fått tag på den FIIINA postlådan??? Kram kram

Postat av: Emmelie

Sara! Vad snäll du är;-) 2,5 km räckte idag och jag lovar att jag känner av det imorgon!! Fast det vore skönt och komma igång innan det blir mörkt, kallt och halt ute. Får varva med rejäla promenader också;-) Ja, Philips rum blev bra! Är faktiskt nöjd med det! Postlådan hittade jag i en inredningsbutik här Väsby. Det är brukadesign som gör dem. Kan tänka mig att village, rummet kanske har dom.

2011-08-23 @ 21:51:59
URL: http://emmeliem.blogg.se/
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville mest bara säga Hej.

2011-08-24 @ 10:25:40
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback