Middag på Lörudden

Trots att jag växt upp i denna stad, känner till det mesta om Sundsvall och har varit på de flesta ställen så har jag missat ett ställe. Nämligen Lörudden! Av någon anledning har det aldrig blivit av. Skatan, Galtström m.m. är väl bekant men självaste "löran" har aldrig blivit besökt. I eftermiddag blev det ÄNTLIGEN av! Premiär för både mig och Philip på detta vackra ställe.
Vi avnjöt en helt UNDERBAR middag som bestod av rökta rökor till förrätt, skaldjursgryta (för min del) till varmrätt och till efterrätt mjölkchokladcreme med hallonkompott.
På väg hem stoppade vi inne i stan för att kolla in drakbåtsfestivalen som dragit igång för fullt. Massa folk, stämning, drakbåtar, tivoli m.m. Tyvärr väldigt kallt väder. Sommarvärmen verkar som bortblåst och istället känns det nästan lite höst ute. Vi strosade oss igenom vimmlet, spelade bort några kronor på ett chokladlotteri, drack irish coffee på cafe't vid åt eller jag drack en kaffe rättare sagt.
En helt perfekt dag och kväll med familjen <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback