HANDYMAN

Imorse var vi uppe i betydligt bättre tid och jag kan med handen på hjärtat säga att jag efter denna dag nu sätter mig i soffan med riktigt gott samvete. Jag och lilla Philip startade dagen strax innan 8 imorse och då började vi dagen med kaffe för mammans del och mat för Philips del innan vi gav oss ut på vår dagliga promenadrunda. När vi kom tillbaka så bestämde sig lilleman för att han skulle fortstätta sova i 2 timmar. Så det är tack vare min lilla älskling som dagen har blivit så effektiv. För under tiden han sussade sött i vagnen så hann mamman med att äta frukost, duscha, klä på sig, tvätta en maskin med handdukar, hänga tvätten och förbereda bakning.
Efter lunch så tog jag tag i bakningen och det tillverkades dumlekakor att lägga i frysen inför kommande höstfikor. Under tiden så höll Philip koll på mamman i från sin babysitter...
När E kom hem från jobbet så stod middagen på bordet och efter det var det dags för mammans egentid. Träningskläderna åkte på och jag gav mig ut i duggregnet. Denna gång körde jag med pulsklockan för att få lite bättre koll på puls osv. Sprang samma slinga som förra veckan dock så ökade sträckan med jogging på vägen hem från spåret. Hemma hade E tagit tag i vår diskmaskin som inte vill fungera. Jag har gråtit över att den inte fungerar, dels för att det nu måste handdiskas här hemma och dels för att det svider om vi behöver köpa en ny diskmaskin just nu:-( Men såklart så ser det ut som om min alldeles egna handyman har hittat felet och lyckats åtgärda det!! *hoppas hoppas*
Medan pappan grejade under köksbänken så tog lilla hjärtat en liten nap i vaggan under tiden...
Nu har hela familjen myst ner sig i soffan framför robinsson på tv:n och jag tänker joina dem. Imorgon står det mammaträff på schemat. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback