Husägare!!?

Sug på den ni! ;-) Men det stora steget är taget och nu är vi s.k. "villaägare". Ett hus, egen tomt, trädgård... You name it! Mäktigt? JAAA....Om ni frågar mig så! Eftersom jag aldrig (efter att jag flyttat hemifrån) bott i något större än en etta så är detta steg ENORMT! Och det känns fantastiskt bra, overkligt, som en dröm och en massa annat ;-)


Självklart trivs vi i vår lilla etta här på Klippgatan. Den är fin, rätt rymlig och bra på alla sätt och vis förutom en enda liten detalj. Den saknar balkong! Går vel an nu när hösten och vintern kryper på, men sommartid så kan ni tänka er hur det är. Högst upp på åttonde våning och ingen balkong! Kul?? Näe, inte speciellt! Så en sak till... den lilla detaljen om parkering. Det kan också vara rätt så störande ibland.

Men om ca. 2 1/5 månad så försvinner dessa små störningsmoment. Jag kommer kunna åka iväg och storhandla, parkera bilen på VÅRAN uppfart och bära in kasse efter kasse. Känner jag för att tvätta bilen...Ja, då gör jag även det hur lätt som helst. Vi kommer kunna vara ute, sitta ute när vi vill utan att lämna hemmet. Nu kanske det inte är rätt årstid för varma sommarkvällar utomhus och grillning. Men det kommer förmodligen finnas snö. Och snön lär måsta skottas bort. Så ute kommer vi garanterat få vara oavsett om och när vi vill. En snöskyffel kanske borde skrivas in på inköpslistan?

Solna då? Det är vackert. Solna är fint och jag trivs i Solna. Det är nära till fina promenadstråk, centrum och med en total tid på 20 min så befinner man sig mitt inne i stan med hjälp av T-bana. Dessutom väldigt nära till jobbet. Sammanfattningsvis så är Solna perfekt! Nu tackar vi för tiden i sköna Solna och ser fram emot en framtid och vårt härliga liv som kommer att bli lite lantligare ute i Upplands Väsby, Bollstanäs. Lite längre till jobbet men helt OK ändå. Även om jag trivs i stadsmiljö så är jag i grund och botten en riktigt liten bondjänta som är uppväxt i hus, på landet och med skogen som granne. Så det vore konstigt om jag i mitt vuxna liv skulle bosätta mig i en lägenhet för att sedan tillbringa mitt liv där tillsammans med min familj. Nej, jag är uppväxt på landet och är glad för det. Även om vi inte hamnar ute på landet helt och hållet så är vi ändå en bit bort från stan. Och det är ingen bondgård vi har köpt, inte ens stall och inte heller en hundgård finns. Så ni kan andas ut.... Det är en helt vanlig, fin liten villa som är perfekt för mig och min älskade E! ;-)

Detta mina kära vänner det känns helt underbart! ÄNTLIGEN!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis till det nya boet! Det ser jättefint ut. Kram!

Farmor o. Johnny

2010-10-02 @ 22:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback