Hemma igen efter en BRA helg!

I torsdags packade vi som sagt in oss i bilen och styrde mot Arvika. Även om helgen i Arvika inte bjöd på något direkt strålande väder som övriga Sverige verkade ha så hade vi en minst sagt UNDERBAR helg. Himla trevligt att hinna träffa alla, umgås, äta gott, dricka gott och ta vara på tiden:-) Vädret har varit desto sämre... Regn, regn och åter regn. Utom lördageftermiddag då solen visade sig och temperaturen steg.

Som vanligt så ligger min kamera i handväskan. Men vad hjälper det när man inte använder den. Inte ena enda bild har jag lyckats ta. Nästan så jag skäms... Mycket dåligt av mig! Tur att det snart är sommar för då brukar kameran komma fram av någon underlig anledning.

Hemresan var deso tråkigare. Det var köer, vägarbete och olyckor efter vägen. Ett tag kändes det som om vi aldrig skulle komma hem. Tror vi båda var måttligt irriterade och less när vi svängde in på Klippgatan. Som tur var räddade jag kvällen med hjälp av lite handling på ica. Räkor, baugetter, soltorkade tomater, vitlök m.m. Allt detta plock avnjuts just nu till hockeymatchen mellan Sverige - Canada. En väldigt trevligt och mysig söndagkväll;-)


Imorgon är det nya tag igen. Jag vilar från utbildning och ger mig på riktiga arbetspass. Startar med em/kvälls jobb mån, tis och ons. Ledigt tors - fre och jobbar sedan hela helgen. E han jobbar på som vanligt han mån-fre. Så denna vecka går vi nog om varandra en aning:-)


Nu börjar period 2 o hockeyn och jag tänker luta mig tillbaka i E:s varma famn!
TREVLIG KVÄLL!

Kommentarer
Postat av: farmor

Strålande väder? Inte här i alla fall +6 och regnskurar. Heja Sverige och solen i Sundsvall.

2010-05-16 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback