Hockeyträning!

Den stora anledningen till att vi återvände hem till Stockholm redan igårkväll var denna morgons händelse: Hockeyträning. Inte för att det berör mig speciellt mycket. Jag har det mysigt här hemma under filten medan E är och tränar. Jag känner visserligen lite avundsjuka när det gäller träna. Jag längtar faktiskt till träning jag med.

Jag kollar nyhetsmorgon på tv, dricker mjöl (böner till kaffe är slut) och surfar runt på destination.se. Längtar, drömmer mig bort till något soligt och varmt ställe. En veckas semester om någon månad i något varmt paradis skulle vara underbart!

Planerna för dagen är ännu inte bestämt. Jag lade fram ett förslag med en tripp till ikea (ljusen börjar ta slut) men E nappade inte riktigt på det. Ikväll tänkte vi inviga vår nya fina tryckkokare och chokladfontän som vi fick i julklapp. Så dagens händelse får kanske bli att hitta något smarrigt recept att gå efter och göra ett besök till en ica butik.


Jag tänkte börja med att göra lite nytta här först som att diska undan, packa upp kläder, ta en dusch och klura på någon lunch tills min hurtiga E ramlar innanför dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback