Fruktansvärt!

Hemma på Södermalm igen efter en dag på jobbet och efter några dagars vistelse i Stockholm. Känns sådär att komma hem och rivstarta med en arbetshelg. Längtan, ja den har redan satt igång och börjat gro...  Det kommer bli en låååång helg och vecka känns det som. Det är kanske tur att jag jobbar i helgen och att jag bokat in taco- och vinkväll tillsammans med tjejerna imorgon! :-)

Nu till något helt annat. Vid E:s match förra onsdagen skades en spelare i motståndarlaget "Trångsund". Ett olyckligt fall efter en "schysst" normal hockeytackling inträffade. Spelaren fördes med ambulans och matchen avbröts. Jag är glad att jag inte var där och såg den matchen. Aldrig roligt och se när någon skadas. Det sades då direkt efter matchen att killen inte hade någon känsel från midjan och nedåt. I och med detta så har man ägnat några tankarna till den unga killen och undrat hur det går för honom. I förrgår (onsdag) så spelades den avbrutna matchen om och den här gången befann jag mig på läktaren. Innan matchstart så delades det ut blommor till den skadade spelaren och hans familj. Hela hallen stod upp och utdelade varma applåder när blommor gavs till killens familj. Jag klarade inte detta, utan vara sjukt nära ett totalt sammanbrott. Mina tårar brände bakom ögonlocken så pass att jag övervägde gå därifrån. Det var enormt jobbigt!!

Ikväll kan man läsa en artikel på
aftonbladet där det nu skrivs om det aktuella läget kring den 20-åriga killen. När jag läste detta så forsade mina tårar! Nu kunde jag inte ens försöka hålla undan dem. Så hemskt och fruktansvärt! Det gör ont i hjärtat och man tror inte sådant här kan inträffa. Speciellt inte medan man håller på med det bästa man vet, sin hobby. Eftersom detta är en ren och skär olycka som hade kunnat skett precis var som helst så kanske man inte direkt kan koppla detta till just idrotten. En olycka kan ske precis var som helst och när som helst! En olycka kan ske nästa gång man sätter sig i bilen och kör till jobbet! Nu var detta extremt oturligt att det skedde under en hockeymatch där man tycker att det bara ska vara roligt och där man inte tror det kan ske allvarliga saker. Det jag tycker är orättvist och hemskt är tanken vid att den här killen är endast 20 år gammal och att han precis som alla andra i sitt lag var med och tränade å spelade hockey för dryga veckan sedan. På bara några få sekunder förändrades hela hans liv. Den här killen har förmodligen spelat sin sista hockeymatch. En enormt tuff omställning väntar honom nu! Det är orättvisst och otäckt. Olyckor sker varje dag men det är inte alltid man förstår det. Jag sänder mina varmaste tankar till den här killen och hans familj!!


I och med detta inlägg så vill jag uppmana alla att stanna upp en stund och bry er om dem som står er nära! TA ALDRIG LIVET FÖR GIVET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback