Snart så är det HELG! :-)

Tänk att det äntligen börjar närma sig en helt färsk, ny och ledig helg med MASSOR av underbara händelser! Tänk att den värsta veckan av vårat 3 veckors schema är avklarat på jobbet. Nu är det hela 3 veckor kvar till nästa gång! Ingen är gladare än jag:-) Det har gått nästan 14 dagar sedan jag och E sågs sist. Behöver jag skriva att det känns som MINST 24 dagar om inte mer!!?

Nu ses vi två helger i följd nu och det är bara ca.5 dagars mellanrum. Härligt:-) Just nu är jag oerhört less på att pendla i mellan. Jag är less på att bara ses fre, lör och söndag. Var tredje helg ses vi inte alls. Jag räknade ut att vi har ungefär 6 HELA dagar som vi ses i månaden!!! I och med att i stort sett fredagen går bort då E haft träning på fredag kväll och inte är hemma förrän tidigast klockan 20 så försvinner i stort sett hela fredagen. Söndagar så försvinner halva dagen då det ALLTID är matcher på söndagar. Så egentligen återstår bara lördagen! Det är alltså lördagar som vi har exakt HELA dagen tillsammans. Ibland inte ens det eftersom det legat träningar inbokade på lördagmorgnar. Så här har det sett ut sedan i augusti fram tills nu! Förutom jul och nyår så har det varit EN enda ledig helg och det var en helg i oktober. Så ni kanske förstår att schemat är rätt pressat när vi ses! Och det är kanske inte omöjligt att man ibland blir less på att hatta fram och tillbaka på det här sättet. Det fungerar ett tag men inte i längden. Det gäller att bita ihop och blicka frammåt, eftersom att vi båda vet att det kommer att komma bättre tider! Å andra sidan så tröttar vi absolut inte ut varandra och man hinner deffintivt känna en enorm längtan efter varandra! :-)

Men just nu är jag väldigt glad över att hockeysäsongen har nått sitt slut och kanske så kan vi nu börja åka varannan helg till varandra. Vilket innebär att det inte bara är jag som behöver packa väskan varje helg. Och det bästa av allt är att denna helg så är det ingen hockey på söndag. Vi kommer alltså att har HELA lördagen och exakt HELA söndagen tillsammans. Plus att E kommer hem kring 5 snåret imorgon eftermiddag. Vi har alltså hela fredag eftermiddag/kväll tillsammans! TJIIIIHOOOO!!!! :-) Vi ska tillbringa en HEL helg tillsammans!!!


Nu värker hjärtat av längtan och jag börjar se slutet på arbetsveckan. Efter klockan 14 imorgon så gör jag absolut helg på riktigt. Även om det har varit två jobbiga veckor hemma så har det samtidigt varit två sköna veckor hemma. Jag har hunnit ikapp både mig själv och hemmet på alla dess fronter. Hemmet har vårdats, gymmet har besökts flitigt varje dagen och vänskapsbanden har vårdats. Det känns skönt ända in i själen:-)

Idag kom min barndomsvän sedan 4 års ålder hit på fikabesök tillsammans med sina två små charmtroll Tilda och Teo. Johanna och jag har varit oskiljaktiga sedan ca.4 års ålder. Allt som hänt från 4 år fram till studenten har vi upplevt ihop mer eller mindre! Med två lite olika liv nu så ses vi inte alltför ofta utan istället alltför sällan. Men när vi väl ses så känns det hur bra som helst. För man vet att man har en ÄKTA vän som alltid kommer att finnas där, livet ut. Det som är faccinerande är att man märker hur tiden tickar på. Idag slog det mig när jag såg Johannas dotter som nu är snart 4 år. Tilda är en kopia av sin mor, ser exakt likadan ut som Johanna när hon var liten. Det påminner mig om hur vi var när vi var små och hur vi såg ut. Det är rätt häfftigt!! Vi planerade hur våra liv skulle se ut när vi blev stor... Vi skulle bo grannar, ha jämnåriga barn som skulle precis som vi vara bästisar och våra familjer skulle umgås flitigt. Nu är vi här... Framme vid det som vi en gång planerade. Nu blev det kanske inte riktigt som vi planerade för 20 år sedan. Johanna ligger steget före med både hus och barn. Kanske hinner jag ikapp henne och kanske blir det som vi en gång drömde om. Men en sak är klart och det är att vi alltid kommer vara vänner:-)




Nu blev det ett väääldigt långt inlägg om tjat å gnat om precis allt och ingenting! Har ni läst ända hit ner så har ni gjort det bra:-) Så jag avlsutar med att lägga in en bild på dom vackra tulpanerna som jag fick idag!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjärtat dom orden värmde! Du o ja 4 ever...;) du kommer ng ikapp jag är lite efter med förlovningen...;) puus o kram min vän.

2010-03-03 @ 19:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback