Lovely Saturday

Imorse gjorde vi något som vi inte gjort på lääänge! Vi tog ut en REJÄL sovmorgon så länge att när vi vaknade så vågade vi knappt kolla klockan. Tassade upp och bakade ljuvliga blåbärs scones. Kanske inte var så ljuvligt under själva bakandet, då jag mer eller mindre hade ett utbrott över degen som kletigare än allt kletigt! Aldrig varit med om något liknande. Ett tag var jag skeptisk till om det skulle bli några scones över huvud taget. Men scones blev det och dem smakade ljuvligt gott! Så lika snabbt som det kom så var det borta, mitt lilla utbrott över dessa scones. Jag älskade dem, blåbärs scones!

Så efter att ha tillbringat halva dagen i sängen så tog vi tag i dagens göra, "tema rensning"! Som jag nämnde igår så hade jag en klump i magen inför detta. Med tanke på att det är E och hans manliga vänner som packat dessa kartonger. Så Linda, du kan nog tänka dig hur det såg ut i dem eftersom din Farzad var en av dem som var med och packade dessa kartonger. Det var sopsäckar med saker i, kartonger med ALLT MÖJLIGT i t ex. lampor, sladdar, cd skivor, muggar, servis. I några saker så dök det plötsligt upp kläder i. Det var minst sagt spännande med tanke på att jag hade ingen aning om vad som skulle dyka upp:-)

Förrådet är nu rensat och jag har faktiskt koll på vad som ligger i kartongerna. Jag vet att det bara ligger dukar/gardiner i en kartong tex. I en annan kartong ligger det bara servis  osv. Även klädskrubben har fått sig en omgång. E var rätt lycklig när jag tillslut frågade om vi skulle ta en paus och grädda lite våfflor!


Nu känns det bra här hemma på klippgatan så vi packar med oss vin pavan nu och åker till Markl o Amanda för en kväll tillsammans med dom:-)


Han en trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Felixuna

keep it up very nice site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback