Kvalitetstid!

Ofta jagar man tid, man vill hela tiden tjäna in tid och vinna tid. Ibland kan detta tidsjagande bli ett riktigt stress moment. Ibland känns det som om den ständiga "listan" bara fylls på men aldrig minskar den. Dessa två lediga dagar har jag hunnit ikapp mig själv ordentligt för en gångs skull. Ofta planerar jag in så vansinnigt mycket när jag väl är ledig och hemma att det bara blir en massa stress av allt ändå.

Idag avverkades träning mitt på dagen och förmodligen kommer dagens pass sätta sina spår. Det visar sig imorgon:-) Var hemma i någon timme för lite lunch och bakning. Velade fram och tillbaka för att tillslut bestämma mig för en kladdkaka med marshmallows i. Kakan var tänkt till kvällens middag hemma hos Madde. Men innan det bar iväg till Madde för en helkväll hemma hos henne så hann jag med en sväng ut till Birsta. I jakt på en födelsedagspresent till lillebror. Ingen lätt uppgift vill jag lova! :-)

Hem och lämna bilen i garaget, packade ner kakan i en påse och tog en prommis till andra sidan stan. Madde stod för middagen och jag för efterrätten. En helkväll tillsammans med massa god mat, gott vin och en massa surr! Riktig kvalitetstid! För varför måste man alltid klämma in middag/vin kvällar på helger? En vanlig enkel torsdagen kan lätt bli den bästa på hela veckan:-) Torsdag som lördag! Shit happens... Trevligt hade vi! Eftersom det är -15 ute så var jag inte lika pigg på en 30 min promenad hem till Södermalm igen, så mamma var snäll och skjutsade hem mig efter att hon slutat jobbet.



Så det är en trött men glad Emmelie som kryper ner under täcket i sängen nu. Nöjd, glad och lycklig med en pirrande känsla i kroppen:-) Längtar dock ENORMT mycket efter min prins, men det visste förmodligen alla vid det här laget;-) Nu är det bara att ladda inför helgens jobb och se till att få den undanstökad. Så alla ni som gör helg nu efter en veckas jobb, ledsen att behöva skriva det... Men jag hoppas helgen går i rasande fart så vi kommer till en ny vecka:-)


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback