Vilken knepig torsdag det blev då

Vad ska man säga egentligen? Kan inte annat än att konstatera att denna torsdag, min sista dag på Midlanda blev minst sagt knepig då inga flyg kunnat gå. Luftrummen är avstängda och det gäller för tillfället ALL flygtrafik. Allt detta på grund av ett vulkan utbrott på Island. En sådan grej kan göra att stora delar av landet och runt omkring oss drabbas hårt. En naturkatastrof! En katastrof som dock jag inte märkte något speciellt av. Förutom då att inga flyg lyfter/landar. För på Midlanda var allt sig likt denna torsdag... alla var där, vädret var precis lika vårigt som igår och allt utom flyg flöt på som vanligt.

Lite speciellt blev det dock allt med avtackande, tårta, vackra blommor och en massa "hejdå" å "lycka till". Det kändes knepigt! Vadå "lycka till"? Det känns som om jag ska vara ledig i några veckor men kommer tillbaka sedan:-) Tror inte riktigt att jag förstått allt ännu. Jag trivs på Midlanda och jag trivs med mina fantastiska arbetskamrater där. Jag kommer sakna både arbetsplats och kollegor. Även om kanske vissa saknas mer än andra så kommer alla vara saknade!:-) Jag hade nog lite svårt att förstå att detta var det sista på jobbet för nu när jag gick hem så ställde jag skorna på skohyllan och radion i laddaren, precis som vanligt!


Så nu då... Sista natten i denna säng här i denna lägenhet. Klockan är strax efter ett på natten och jag ska strax blunda för att sova mina sista timmar här. Även det en märklig känsla!


Imorgon väntar en ännu knepigare dag där det förmodligen även då kommer att blandas med känslor. Samtidigt som jag njuter till fullo av livet just nu. Jag njuter av allt som händer och sker just nu. Jag tycker framtiden är oerhört spännande. Så spännande att jag knappt kan vänta mer. Jag vill veta vad som komma skall och hur det kommer kännas:-) Jag längtar tills denna flytt är över och tills jag ÄNTLIGEN får bo och leva tillsammans med min älskade E <3.


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback