Torsdag

Nu är jag inne i det sista av allting här i Sundsvall. Sista natten i lägenheten, sista passet på jobbet osv. En knepig känsla! Känns som om jag står med det ena benet stadigt kvar i Sundsvall medan det andra benet står darrigt i Stockholm.


Har precis putsat klart fönstren och medan jag gjorde det så kom jag att tänka på att jag faktiskt lämnar ett hem bakom mig som jag trivts väldigt väldigt bra i. Jag trivs på den här delen av stan, perfekt läge och bästa stället i stan som man kan bo på enligt mig. Trivs i huset och lägenheten. Min utsikt är oslagbar och tillhör förmodligen bland dem bättre här i Sundsvall. Lägenheten är mysig och för att inte tala om balkongen. Jag älskar min balkong! Det har varit många frukostar i morgonsolen och många sköna grillkvällar. Sommartid så är balkongdörren det första jag öppnar på morgonen när jag kliver upp och sedan står den på glänt hela dagen.

Nu lämnar jag mitt första egna boende bakom om mig och tar steget till gemensamt boende. Eller jag flyttar in till E:s boende. En lägenhet som jag trivs i och hoppas att jag kommer att fortsätta trivas i tillsvidare. Utsikten finns deffintivt inte och det gäller att se upp innan man går från sängen in i badrummet. Har man lite att göra så kan man alltid se vad grannen har för sig där. Någon balkongdörr eller balkong finns inte heller. Det kommer jag absolut att sakna! Så jag har redan nu punktat ner KRAV saker inför det boende som jag och E flyttar till i framtiden. Nummer ett är balkong och nummer två är utsikt!


Nu väntar den näst sista duschen i denna lägenhet innan det är dax att förbereda för sista arbetspasset.


Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback