Sköna Söndag!

En söndag i precis rätt tecken, precis som en "önske söndag" skall vara. Först sovmorgon och sedan nyhetsmorgon på tv. Sedan kom E med ett förslag om att åka till Råstasjön för att ta oss en löptur. För min del den andra löpturen detta år! Väl hemma igen efter en stund i duschen och lite frukost i magen så kändes allt verkligen TOPPEN! Hur skönt som helst. Det är just "den" känslan man måste komma ihåg. Den där känslan som infinner sig EFTER träning:-)


Här i Stockholm så har våren visat sin allra bästa sida idag. Blå himmel och en härlig vårsol som gjorde sitt yttersta för att värma oss. Vi gjorde självaste city ett besök men hamnade tillslut i Gamla stan. Restauranger/caféer har börjat så smått att ta fram sina uteserveringar. Så vi gjorde vår "uteserverings premiär" idag i sällskap med Amanda och Stefan! Trevligt:-) Detta är kanske inget konstigt för Stockholmarna, att serveringarna börjar öppna. Men för mig blev det nu en ganska markant skillnad just nu mellan Sundsvall - Stockholm. Stockholm ligger en aning före Sundsvall. Just nu till det bättre:-) Här är det verkligen VÅR!

När vi kom hem i eftermiddag så fick jag ett litet ryck och tog tag i fönstren! Det var nästan så illa att man under dagtid knappt kunde se ut genom fönstren. För att inte tala om när solen gassat rakt på fönstret. Bästa tiden att titta ut genom fönstret har varit under kvällstid. Det var verkligen på tiden att få ge fönsterrutorna en omgång med trasa, medel och skrapa. Satte även upp en till panelgardin inne i rummet. Det blev riktigt bra både inne i rummet och köket. Nu är det en fröjd att titta ut härifrån åttonde våningen:-)



Igår så nämde jag att det var E som stod för matlagningen  här i huset. Jag ger honom många plus i kanten, för middagen var GRYM! Inte visste jag att jag blivit sambo med näst intill en riktig kock:-)

Fläskfilé sambal oelek, pressad potatis och en god sallad.


Vit choklad pannacotta med hallon till efterrätt.


Nu kommer restrerande av denna söndagkväll tillbringas i soffan och jag har en liten önskan om att få se wallander filmen "arvet". Får se vad sambon tycker om det förslaget;-) Imorgon väntar måndag och en ny vecka kommer intågandes. För min del så väntar andra veckan på nya jobbet vilket innebär ännu mer utbildning och ännu mer nya intryck. Vet att mån, tis och onsdag är avsatt för brandövning, vilket känns skönt så att man får vila huvudet lite:-)


Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback