Påskhelgen!

Så var påsken över för i år. Jag hade högvinsten och äran att pricka in påsken i jobbarhelgen även detta år. Så exakt hela påskhelgen har kombinerats med jobb och mys. Vilket har gått över förväntan:-)

E kom upp redan i torsdags, så fredagen när jag drog iväg ut till jobbet så roade han sig själv hemma. Fredagkväll åt vi en god middag, delade på en flaska gott rödvin och njöt av solsidan. Alltså programmet solsidan, jag tror jag ÄLSKAR detta program. Har slaviskt följt detta program från start. Varje fredag så känns det som om denna halvtimme förkortas till 10 min. Varför inte göra detta underbara program längre? Efter varje avsnitt så vill man bara ha mer och mer! Underbart:-)

Lördag och självaste påskafton klev jag upp och startade dagen på jobbet. Lite senare så bar det iväg för den årliga traditonen ute på isen vid Skälgården. Detta år saknades både delar av släkt/familj samt solen. Njöt dubbelt de stunder som solen gassade mellan molnen. Den manliga delen av vår släkt tävlade i årets fiske, angling. Vet inte om dem tävlade i vem som fick mest fisk, störst fisk eller vem som sprang fortast? Jag satt i en stol, lapade i mig sol, drack varm oboy och tittade på.







Julius upptäckte att gäddorna som kom upp ur hålen levde och kom genast på att dem ville han ha! Så han var som galen så fort en firre drogs upp och lyckan den var ENORM när han tillslut lyckades fånga en alldeles egen firre. Han bar runt på den/visade upp sin fångst stolt som en tupp och livrädd att någon skulle ta ifrån honom den. Han vaktade sin firre mycket mycket noga!!


Söndag tillbringade jag ute på jobbet igen. E klagade nog inte med tanke på att han packat med sig sitt playstation. Efter jobbets slut hämtade jag upp E och sedan brassade vi ut till Alnö. Där bjöd mamms & papps på god tre rätters middag. En trevlig kväll innehållandes god mat, dryck och buzz. Spelet buzz och jag kom inte riktigt överens medan resten av famlijen fullkomligt älskade det!


Så idag (annadag påsk) startar vi med frukost ute på Alnö och sedan drar jag och E in mot Birsta med precis samma tanke som övriga invånare i Sundsvall. Vädret verkar svika oss exakt hela helgen så vad passar bättre med en Birsta tripp då? Fick en massa viktiga saker uträttat samt en fika med mamms & papps. Efter gårdagskvällens spel "Buzz" så blev föräldraparet tvingade till att införskaffa ett eget playstation. Så gissar jag rätt så sitter dem och nöter hela kvällen nu:-)



Så nu ikväll kom vi till den punkt som i vanliga fall är det värsta som finns! Att säga hejdå och skiljas åt:-( Denna kväll känns det faktiskt mycket bättre. För detta var sista gången jag vinkar av E här i Sundsvall. Sista gången vi säger hejdå nu till varandra. För nästa gång vi ses, ja då blir vi sambos på riktigt:-) Självklart känns det jobbigt att vinka av hjärtat även nu. Gör ont ända in i själen att se honom åka iväg i en bil PROPPFYLLD med kartonger. Fast tanken på att det var kartonger med mina prylar i känns såklart rätt så bra! Dagens Birsta tripp resulterade i 10 stycken nya kartonger, så jag funderar på att sätta igång och börja fylla dem redan nu ikväll.


Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback