Egentid!

Den här veckan går betydligt fortare än föregående. Idag är det onsdag men det känns mer som tisdag. Förra veckan kändes onsdagen som torsdag. Knepigt det där! Efter den organiserade och planerade middagen som det var min tur att stå för idag så åkte E iväg på fotbollskväll tillsammans med grabbarna. Matchen börjar 20.45 men E åkte redan efter middagen. Eftersom han kom tillbaka efter en minut och hade glömt spelkontrollen så gissar jag att det spelas en hel del fifa/playstation innan den "riktiga" fotbollen börjar. Ingen blev gladare än jag som fick en helkväll för mig själv för första gången sedan jag flyttade in:-)

En helkväll för mig själv innebär att spotify har spelats på hög volym och dammtrasan åkte fram. Jag har gått ann här i lägenheten för mig själv och skurat varenda liten vrå. Dammsugaren och skurmoppen har även den fått sig en omgång. Mitt upp i den "normala" skurningen i badrummet så hände något. Jag "flippade" ur och började skura (handskura) både väggar och golv!! Så är inte badrummet skinande rent nu så vet inte jag;-) När jag för en stund sedan plockade undan alla städsaker så ser jag att klockan redan är 21.00! Vart tog tiden vägen!?


Nu känns det mer som att jag dog av här i soffan med min temugg i handen. Har lagt veckans handlingslista bredvid mig och tänkte nu att jag skulle försöka komma fram till hur handlingen inför nästa vecka ska se ut. Matlistan för mån-fre är i stort sett klar. Nu är det kommande helg som skall planeras... Vi får ju Arvika besök denna helg. E:s pappa och bror m.familj kommer på besök. Ett efterlängtat besök:-) Dessutom är det valborgsmässafton på fredag och 1:a maj på lördag. Någon form av plan ska vi nog komma fram till, får höra karl säger när han kommer hem.

Nu har mamma ringt och pratat av sig så jag har nu alldeles kommit av mig här i bloggen. Tror nog att sängen kallar nu. Krypa ner under täcket, invänta karln och kolla hemnet. Känner mig väldigt nöjd med denna onsdag som bestått av jobb, träning, städning, tvättsortering och nagelpiffning. En kväll med en hel del egentid:-)


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback