Jobbigt, Tungt, Grått, Trist, Söndag!!!

Upp som en sol och ner som en pannkaka? Undra om det kan stämma bra in på mig idag?

Som alla andra semesterfirare så känns det alltid lite tungt när sista semesterveckan kommer. Man räknar ner dagarna och glömmer nästan bort att njuta fullt ut av sista veckan. Det känns nästan som om semestern redan är slut. Det är rätt knepigt att det blir så eftersom det bara en vecka tidigare har känns hur låååångt bort som helst till jobb! Herregud, när halva semestern har avverkats så har man lika lääänge kvar!! Dagen när man gick på semester så var man full av bus, energi och glädje i kroppen! Kunde knappt föreställa mig hur det skulle kännas med hela 4 veckor lång semester!! 4 veckor är en evighet. Sista dagen innan semestern på jobbet hann man nästan fötränga jobbet och lyckades placera jobbtankarna någon helt annanstans!

Nu har 4 helt UNDERBARA veckor rusat iväg och imorgon står det mitt namn på arbetsschemat igen. Det står med fet text EM 6.45-19.45! Så lite gruvsamt är allt denna dag! Jag gissar att jag inte är ensammen om detta dilemma, för det borde finnas fler människor där ute som påbörjar jobb nu igen! Men som om inte det vore nog med att tvingas börja arbeta imorgon så tvingas min underbara och älskade E även han att jobba kl.07.00 imorgon. Vilket innebär att vi tvingas skiljas åt idag. Jag kvar här i Sundsvall och han hem till sitt i S-holm :-(

Efter att ha varit med varandra konstant 24 timmar om dygnet de senaste veckorna så har vi båda insett att detta varit det bästa som hänt! Helt UNDERBART! Det var med klump i magen, gråt och massa tårar vi kramades hejdå innan. Jag har nog gruvat mig lite längre än vad han har gjort eller åtminstone visat min gruvsamhet sedan en vecka tillbaka. Jag avskyr farväl och hejdå! Det är det värsta jag vet!!!!

Så nu sitter jag här.... Gråter, har ont i magen, mår illa och LÄNGTAR som en galning efter min ÄLSKLING!! Livet känns för tillfället grymt tufft, svårt och jobbigt! Det ligger en driva med väskor, påsar och kläder som behövs tas reda på. Kylskåpet ekar tomt och blommorna på balkongen har dött! Papper i högar att ta reda på och sortera! Inte en endaste rolig grej omkring mig för tillfället! Kanske känns det bättre imorgon?



Jag vet att det är tufft och jag vet att det är jobbigt att pendla så här som vi gör. Det är jobbigt att sakna någon och det är svårt att bo 40 mil ifrån varandra! Allt har sin tid och tids nog så kommer nog våran tid med, det är jag övertygad om! Kärleken den övervinner ALLT och kärleken är grymt stark!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack, va gullig du är.



Förstår att det känns jobbigt att skiljas från E. Men det måste samtidigt vara skönt att sakna varandra riktigt mycket.



Ja det ska bli superskoj att ses.:) Kram

Postat av: Carro

NI verkar ha haft en superhärlig semester tillsammans! Å jag VET att distans suger, det vänder upp och ner på hela världen, och man tror att det aldrig vänder =( Men när man minst anar det, då löser det sej faktist. Å just då kan det inte bli bättre ;) Detta grejar ni tillsammans! KRAM!

2009-07-20 @ 12:48:22
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback