Annandagpåsk, måndag eller söndag

Det känns mer som om det vore söndagkväll och inte måndagkväll. Påskhelgen för detta år lider mot sitt slut. Och inte har man turen att glädjas över att ha påsklov längre heller. Hade det varit så, så hade påsken fortsatt hela veckan ut. Men inte då. För imorgon är det tisdag vilket innebär jobbardag hela dagen mellan 7.30-16.30. Dessutom är det dax för en tur till bildoktorn igen. SUCK!

Även om helgen har som vanligt gått aldeles för fort så har den varit TOPPEN! E kom redan på självaste skärtorsdagen så torsdgkväll ägnades åt middag och mys hemma. Fredag - Innebar jobbdag för min del. Kvällen tillbringades på O`learrys med en bit mat och trevligt sällskap. Lördag, påskafton - Uppe med tuppen för att åka och jobba. Efter jobbet bar det iväg upp till Skälgården där släkten var samlad. Det fiskades, fikades och njöts i solen ute på isen. Kvällen tillbringades hemma hos Yejka. Det dracks gott, åt god tapas och spelade guitar hero. En sväng ut på oscar hann vi också med innan det bar av hemmåt vid två tiden. Påskdagen - Eller kanske ska säga "bakisdagen". Dagen då vi alla mådde som förtjänat. Slöade bort förmiddagen och senare bar det iväg på jobb för min del. Dagen rätade till sig närmare kvällen då jag och E släpade fram grillen! Marinerade kött, dammade av grillen och grillade på ballisen. FANTASTISKT GOTT! Så här och med är årets premiärgrillning invigd :-)

Så dagen idag, självaste annandag påsk som känns som en söndag fast det är en måndag. Men det är bara bra för då kommer veckan känns lite kortare hoppas jag. Sovmorgon imorse. Inget jobb som kallade. Ätit frulle i lugn och ro. Kollat nyhetsmorgon och myst på. Grymt väder ute och äntligen fick vi lite påskmat vi med. Blev bjuden på lunch/middag ute hos mamma och pappa. Mycket gott och trevligt! E packade ihop och packade in sig själv i bilen för att börja rulla hem mot S-holm vid halv sex tiden. Han är fortfarande inte hemma. Tydligen sjuka köer och mycket trafik neröver. Stackaren, jag som tyckte synd om mig här hemma. För som vanligt blev det sjukt tomt och det var som vanligt jobbigt att säga hejdå och se honom åka iväg. Så åter igen har krokodiltårar visat sig under kvällen.

Jag lindrade min smärta och min själviska känsla om att jag var ensammast i hela världen denna kväll genom en helmysig prommis tillsammans med Linda. Vi prommade, surrade skit och njöt av kvällsvädret. Handlade med Ben & Jerry glass hem till henne. Kokade kaffe, mumsade glass och surrade ännu mer skit. Trevligt :-)

Kändes lite bättre att komma hem sedan. Tog mig i kragen och diskade, kokade ägg och förberedde mig inför morgondagen. Så nu känns det trots allt lite bättre:-)



(Önskar jag kunde uppdatera med korten som ligger på kameran, men min dator är lite ur funktion. Den sabbar korten från kameran och vill inte riktigt sammarbeta med mig. Trist!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback