Peppar peppar ta i trä...

Det verkar som om min kureringsmetod hjälper, åtminstone stoppar den upp mitt halsont. Känns mycket bättre idag, inte alls lika ont i halsen utan mer tjock i halsen och kanske något förkyld. Men det löser man enkelt med mängder av te, honung, halstabletter och alvedon! Me like alvedon ibland!

Jag var förståndig idag när jag slutade jobbet runt kl.19. Skippade träningen och åkte raka vägen hem för att kurera med varm dusch, stooor kopp te och en film som börjar nu klockan 21 på 3:an. Lämpligt för mig att somna till, gäller bara att komma ihåg o ställa klockan innan. Tänkte att det kunde vara ett smart drag eftersom jag imorgon har ett arbetspass på 12 timmar. (tagit på mig att gå ut o jobba imorgonbitti med)
Bara till att bita ihop och försöka se det positiva i det hela när lönen kommer nästa månad. Alltid lite skoj med lite extra klirr i kassan. Kan nog behövas om vi ska ha råd att boka våran lyxiga fjällstuga över nyår! Suck, fattar inte att det ska vara så j'*vla dyrt att hyra en fin stuga för några dagar. Tur det är ett tag kvar till nyår ännu:)

Skitväder är det ut med, tråkigt!! Fast grymt mysigt och få lysa upp tillvaron i allt regn och mörker med hjälp av lite ljus. Jag älskar ljus!!! Jag tänder nog ljus överallt i precis hela lägenheten. Jag skulle inte behöva några lampor alls vintertid. Shit vad jag skulle spara in på min elräkning då:) Jag är en sann ljusnarkoman!!

Nu ska jag dricka upp mitt te, borsta gaddarna och krypa djupt ner under filten i soffan.

                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback