Jag tror visst det kallas formsvacka!?

Har en energisk vecka känner jag. Där jag gör bra i från mig på jobbet, tränar bra, lagar middagar, lagar lunchlådor och har en allmän ordning på tillvaron med ett leende på läpparna. Jag har en BRA vecka! Eller åtminstone hade jag en bra och energisk vecka. Fram tills ikväll. Arbetsdagen slut och jag hade packat ner träningskläder. Var redo för en timmes träning på jobbet innan hemgång. Men vad händer... Jo, jag får ENORM lust att bara åka hem till mig själv, krypa ner i soffan, koka te och se på "Bonde söker fru". Jag valde bort träningen, valde tv:n istället! LOOSER!!!!

Jag vet!! Dåligt av mig. Dålig karaktär! MEN jag har gjort lunchlåda inför morgondagen. (Hade förmodligen inte orkat gjort det om jag skulle ha tränat ikväll). Sitter med en tekopp i min famn nu och precis nu börjar bonde programmet. Jag är trött, ska sova tidigt ikväll tänkte jag. Imorgon kommer en ny dag. En ny dag med nya möjligheter:-) Jag ska till "Marielles"  och piffa till naglarna innan jobbet. Sedan ska jag jobba hela dagen och imorgon kväll, efter arbetspassets slut. Då ska jag minnsan träna. Jag tror ändå att det blir ett mer givande resultat om man gör det ordentligt och är rejält motiverad  än om man gör ett halvdant jobb totalt omotiverad. Eller!?

Så får det bli, imorgon är det nya tag som gäller för nu ska jag kika på "Bonde söker fru" och sedan "Greys´s" samt dricka mer te:-) Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback