1 år senare...

Vad snabbt tiden går, fast ändå sakta! Men med lite perspektiv på saker och ting så går tiden fruktansvärt snabbt! Om man tänker sig 1 år tillbaka. Oktober 2007 just denna vecka. Vad hände då, vad gjorde jag då??

Hmm.... Utbildning, S-holm, gränslös kärlek, saknad, längtan och total lycka! Om jag inte missminner mig helt så var även en utlandsresa inbokat bland allt mörker. På det exakta års datumet befann jag mig i S-holm. En mycket givande och rolig tid! En annan viktig del var saknaden. Saknad och sjuk längtan efter det käraste jag hade. Jag var säker på att det var den svåraste prövning som jag någonsin gick igenom. Jag hade mina 3 längsta månader av hela mitt liv framför mig. Ni som har haft er kärlek borta från er en vecka eller två och håller på att avlida efter längtan då kan ju försöka tänka tanken hur det känns när det ska gå 3 hela månader innan man ses igen!! Några dagar, en vecka eller två veckor är absolut ingenting! Men med lite perspektiv på det hela nu ett år senare, så vad är 3 månader egentligen?? Nu i efterhand känns det som om 3 månader inte är något märkvärdigt.

Det jag vill ha sagt är att man ska ta vara på tiden, vara rädd om dem man älskar och håller kär! Saker och ting kan ändras så fruktansvärt snabbt, innan man ens hinner blinka. Ofta går det snabbare åt det ena hållet än det andra. En annan sak att tänka på är " Läker tiden verkligen alla sår? ". Den som talade om för mig att den gör det lurade mig. Jag trodde det. Nu vet jag! Den läker inte alla sår, den lindrar vissa smärtor. Men dess ärr finns alltid kvar. 8 månader har gått, ärren sitter kvar på sin plats, hjärtat är halvt. Hjärtat bankar och slår för två. Trots att 8 långa månader har passerat. Inte en endaste dag har gått utan att sända en tanke på den som hjärtat slår för. Dag som natt, morgon som kväll, glad som ledsen, lycklig eller arg. Oavsett när, var eller hur så tänker jag på dig varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag sluter mina två små blå. Där i mellan blir jag påmind då och då.

Ta hand om varandra och var rädda om varandra! Ge, ta och lär er att uppskatta saker och ting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback