Trötta klagomål

Måste få klaga av mig lite känner jag! Det är grymt jobbigt att kliva upp kl.4 på morgonen eller natten. Det beror på hur man ser det. Det är jobbigt att försöka göra sig pigg och fräsch. Det är jobbigt att försöka få till en frisyr som är någorlunda okej. Det hade varit mycket lättare att kliva upp den tiden på dygnet om man nu bara fått dra på sig arbetskläderna och sedan dra en mössa/keps på huvudet. Sminket hade man kunnat skippa om man inte skulle behöva stå bland folk och se pigg o glad ut. Nu har jag inte det alternativet, utan mitt enda alternativ är att vara pigg och allert kl.5 på morgonen samt ha ett leende på läpparna när jag säger "godmorgon" till alla trötta passagerare.
Allt detta känns just idag bara onormalt jobbigare än i vanliga fall och det beror säkert till stor del av att jag har hela veckan framför mig med tidiga morgnar! Alltså 4 morgnar på rak då klockan plingar 04.00!

Färdig klagat nu!

Jag måste bara få inflika med att jag älskar dessa morgnar med eftersom man slutar så pass tidigt att man hinner med att göra massor av annat resten av dagen. Som t.ex. idag... Varit i stallet, ridit Cosmopolitan. Fixat och grejat lite hemma, diskat och ikväll väntar besök hemma hos Sara o Fredde. Men nu först så ska jag o Sara ta en sväng ut till Birsta, Ikea:)



                                  //EM  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback