Jag ser det snöar, jag ser det snöar...

Äntligen har lite julfeeling skapats! Det snöar för fullt ute och det känns tok mysigt nu när man ligger inne under filten med massa ljus tända. Tittar man ut så vräker snön ner. Hög mysfaktor!!

Igår var det som sagt middag tillsammans med mamma, pappa, Tobias, moster, Micke, Linda, Morfar och Margareta. Istället för ett planerat julbord så blev det ombokning och istället hamnade vi på mitt favvo ställe... Saffran! Maten var jättegod och sällskapet trevligt. Jag avvek efter middagen och hoppade av hos Sophie i Haga. Där stod glöggen på värmning, julskinka, ost, kex, pepparkakor, lussebullar. Givetvis inte bara glögg utan även vinet var framme samt drinkmixen. En jätte trevlig kväll tillsammans med gänget! Yejka och jag delade taxi hem runt 2 tiden rätt glada och nöjda. Efter ett långt samtal i sängen så gissar jag att jag somnade rätt sött. Vaknade imorse av att jag låg på mobilen och ett vackert telefon märke satt som gjutet på låret.

Dagen idag har spenderats nere på stan. Startade med en brunch på charm i någon timme. Sedan strosade jag och Sophie runt efter de sista klapparna. Håret, jag får inte glömma håret! ÄNTLIGEN efter mycket längtan var det min tur i stolen på salongen. Klippt och vinterfärgat är det nu. Känns riktigt bra! Avslutade dagen på stan tillsammans med moster och Linda med en middag på biteline.

Läget just nu: Ligger nerbäddad under filten i soffan, en kopp te, cashew nötter, tända ljus och i väntan på kvällens film. "Heart brake hotel" kl.21 på kanal 4. Det saknad dock en liten liten detalj, eller stor detalj för att allt ska kännas PERFEKT. Det som fattas är E. Längtar sjukt mycket! En hel vecka har jag varit hemma nu. En hel vecka ifrån E. Allt känns så sjukt och grymt bra. Men det finns en längtan som inte är av denna värld!! Jag ska inte klaga, det kommer att komma bättre tider. Lite tålamod och längtan skadar aldrig.

Återigen... Det var längesedan den här känslan fanns. Äntligen, nu är feelingen PERFEKT! Livet är bra underbart!!

Ha en trevlig kväll:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback