Söndag, Welcome...

Slappardagen is here!
Bara för att det är just söndag så finns det både skäl och anledning att vara riktigt lat, slapp, ha huvudvärk, må illa, ligga i soffan under en filt och göra så lite som det bara går.
Det känns helt okej en bakissöndag som denna och man blir inte direkt piggare då man drar upp persiennen och sticker näsan mot den kalla fönsterrutan och blir bemött av grått, lite disigt Sundsvall som det faller snö/regn blandad nederbörd över. Nej, Usch! Kryper gärna tillbaka till bästa platsen under  skönaste filten.
Kanske stannar jag här idag? Kanske gör jag något åt saken?
Den här dagen är lång och seg så ännu finns möjlighet att hitta på något.

Lördagen då?
Ja, den blev minst sagt trevlig och fartfylld. Kinamat och vin tillsammans med tjejerna, Angelica och Linda.
Jessica tittade in på vägen ned från wallmans på södra tillsammans med vänner.
Blev taxi ner till Oscar och där förblev kvällen:) Kvällen var mycket trevligt, träffade många trevliga människor:)
Avrundade kvällen tillsammans med Yejka och Mogge på Subway innan det bar iväg med taxin hemåt till södermalm och skönsmon. En lyckad och trevlig kväll:)
Och jag har nu chockerat mig själv ytterliggare! Tro det eller ej men jag har varit ute bland trevligt folk hela kvällen lång och gjort precis som man ska avrunda med mat innan man åker hem. Låter kanske inte så konstigt, men eftersom jag senaste tiden oftast tröttnat rätt fort och vandrat hem innan timmarna ens påbörjat nedräkning så blir det sällan maximal tid ute med mat och vad allt innebär.

Därav denna förklaring varför soffan och filten är min bästa kompis här i hemmet idag.
Men nu ska här göras något åt saken! En treo, lite bra frukost, öppna och vädra, plocka undan, en dusch så ska vi nog få till en människa av mig även idag. Kan ju hoppas åtminstone:)


//EM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback