Nu är det helg

Ledig 3 dagar, känns fantastiskt skönt måste jag säga.
Startade denna fredag med ett välbehövligt och efterlängtat besök på Studio1 hos moster för klipp och färg.
Kände mig frächare och på bättre humör efter 2 timmar i stolen. Gjorde inte så stora förändringar, toppade, klippte luggen och lade i lite ljusare slingor. Men det fick mig på bättre humör:)
Hem till Söder igen och starta igång tvättverksamheten.

Mamma, Pappa och Julle tittade förbi med tumstocken för att få mäta och se hur mycket plats det finns för en ny kyl/frys. Sedan bar det iväg till Birsta, Elgiganten där kyl/frysen finns.
Pappa hittade en enkel, vit, smalt kylskåp som skulle passa in utan att behöva riva bort halva köket.
Jag hittade ett annat, rostfri, enkelt, dock något bredare som innebär att pappa måste gära en rivningsinsats om det ska passa in. Men eftersom hela köket ska fixas så småningom så anser jag det är bättre och sätta in den kyl man verkligen vill ha istället för att ta den enkla och bekväma vägen.
Det insåg mina far med och jag fick min vilja igenom:)
Fanns dock ingen hemma så det blev till att beställa den. Den skulle komma till nästa vecka eller något sådant.
Så jag får lugna mig ett tag till då. Hade ju hoppats på ett byte redan i helgen.
Det ska bli underbart med en ny och riktig kyl som man har utrymme. Är grymt less på den lilla slitna kylen som finns i köket nu. Det är knappt så man kan planera med mat 2 dagar framåt.
Har lovat mig själv att bli grym på att laga mat och fixa matlådor då jag får ny kyl/frys. Oj, vad här ska lagas mat och frysas in matlådor. Vänta bara tills jag får nytt kök, då jäklar ska är ordnas middagar:)
Så lugn, det finns goda förhoppningar när det gäller min matlagning. En vacker dag kommer jag att överraska!

 
 Electrolux kombiskåp

Nu kallar stugan igen, dax att hänga upp tvätten.

Ha en trevlig kväll:)

"Du finns i mitt hjärta, tänker på dig"
//EM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback